Followers

Wednesday, December 30, 2009

Pasport Malaysia

Wahhh...hari ni akhirnye aku dapat pasport..actually dah lame niat nak buat pasport tapi bile fikir2 balik, xde nak gi mane so xde la nak buatkan..

Tapi bile dapat tau nak gi Australia bulan dua ni and nak kene submit awal untuk apply visa, so nak tak nak kene gak buat pasport..

Tapi xpe..malynn xkisah..yang penting dah ade pasport..haha

Actually, senang je nak apply pasport ni cume take time skit sebab ramai orang..
Aku gi buat pasport ni kat Imigresen kat PKNS, Shah Alam..

Gi dalam 7 lebih tu..amik no. semua.. untuk mengelakkan masalah2, kene la prepare kan semua documents yang di perlukan.
1) IC & photostat
2) Surat Beranak & photostat (in case cip IC xleh guna)
3) Gambar Pasport 2 keping

After tu tunggu org tu panggil & serahkan ape yang patut..tunggu lagi untuk buat bayaran..
And sebab aku dah lambat semalam, so aku cadang amik pasport tu pagi tadi je..heeee

Prosedur untuk ambik pasport lak..
1) Letakkan resit bayaran semalam kat tempat yang disediakan
2) Tunggu org tu panggil
3) Dah dapat pasport, check semua maklumat betul ke tak..then beli cover..and boleh la balik..

Ape2 pun, bile dah ade pasport ni rase cam nak gi oversea selalu lak..hikhik
Aku buat pasport untuk 2 tahun je..=)

Ni lah pasport saya..hihi




Malynn:)

No comments:

Post a Comment