Followers

Friday, January 29, 2010

Aku Wanita Biasa

Ha, walaupun aku dah nak masuk 25 tahun ni..tapi actually aku banyak tak tahu macamane nak uruskan kan kerja rumah..aku tak pandai masak..aku pun tak pandai jahit baju..tapi aku pandai la kemas rumah, basuh baju..lipat kain semua..
So, kalo la bakal mak mentua tengok mesti diaorang tak suke sebab menantunye tak pandai buat semua tu..

Tapi aku pandai cari duit..sebab tu la aku kene jadi wanita berkerjaya..sebab dengan duit tu la aku dapat mencover kelemahan2 aku tu..hihi..

Dan jangan salahkan mak aku kalau aku tak pandai semua tu sebab mak aku pandai masak walaupun tak pandai menjahit..actually bukan mak aku tak pernah suruh buat kerja2 tu tapi memandangkan aku dibesarkan kat asrama, so memasak bukan la satu kemahiran yang dapat diasah ketika berada di asrama tu..sebab tu aku lebih pandai kemas rumah & basuh baju..
Dan sekarang aku dok sorg2 je..so, kalo nak masak pun tak berbaloi sebab makan sorang..aku siap beli oven & dapur lagi, konon nak masak & buat kek tapi last2 semangat tu hilang je sebab bile aku masak semua tu..tak de orang nak makan sama2 dengan aku..
Emm, camne ye..ade mase lagi ke nak asah bakat dalam bidang2 kerja rumah ni..or aku hanya fokus cari duit je & kerja2 rumah tu suruh orang lain yang buat..emmm..

P/S: Esok nak kemas2..ahad dah nak fly gi Melbourne..Melbourne, i'll come..hihi


Malynn:)

No comments:

Post a Comment