Followers

Monday, January 4, 2010

Credit Card

Aku tak tau la nak cakap ape pasal credit card ni..ape baik nye and ape buruk nye..
Kebaikannye bile ko takde duit or ade emergency yang memerlukan duit, atleast ko ade tempat bergantung and tak payah pinjam kat org lain..
Tapi aku ni pulak jenis yang bile aku gune credit card, aku akn cube cari jalan untuk bayar semua hutang aku secepat mungkin..sebab aku tak suke tgk statement aku ade nilai..and aku pun bukan gune banyak selalunye..selalunye aku gune paling banyak pun setakat ni RM500..tujuan aku apply credit card pun bukan untuk shopping tapi untuk benda2 penting macam nak servis kete, bayar benda2 yang memerlukan credit card and so on..

Tapi yang bile aku bengang tu, bile aku dah settlekan hutang2 aku tu, tetibe ade org call suruh amik insurance la..privilages card la padahal semua tu aku tak perlukan pun and yurannye bukan nye murah..tapi mahal nak mampos..satu tu RM599 and yang terbaru RM299..diaorg cakap buleh bayar ansur2 sampai aku mati..tapi bukan ke duit aku gak yang kene bayar tu..???
Bile aku cakap tak nak, diaorg kate sume orang yang pakai credit card kene amik..***** ko..diaorg ni mmg bangang..last2 aku cakap je, korg nak potong sgt kan..ha, potong..bile aku cakap aku ade hak untuk tak nak accept..die cakap macam mesin..

"Puan faham x ape yang saya cakap tadi?"..

And dok ulang benda yang same berulang2 kali..masalahnye sekarang..ko tu faham tak aku cakap ape..??

And now dari hutang aku 0 dah jadi dekat 1000 pasal benda2 bangang ni..

Ade tak org yang bleh tolong settlekan masalah aku ni??

Toloooooonggg!!!

Malynn :S

No comments:

Post a Comment