Followers

Wednesday, January 20, 2010

Masa Kanak-Kanak Saya


Masa aku kecik aku ni cam aktif gak la main2 ni..lagipun adik aku lahir lambat..so, aku ni kire cam anak manje gak la..so, ape aku nak kirenye mesti dapat..tapi time aku tu tak la aku mintak yang bukan2 kat mak bapak aku..macam mintak playstation ke..remote control car ke..apa yang aku mintak mase kecik cume anak patung dan basikal..tu je..maklum la..dok kampung mane la ade benda2 canggih ni..lagipun aku membesar zaman 90an..

Pastu mase kecik, aku dengan budak2 kampung aku..(kebetulan jiran2 aku sederet semua same umur, cume beza bulan je)..kiteorg memang rapat..laki perempuan tak kisah pun..kiteorang main tuju kasut..rounders..tuju tin..jadi patung..main basikal..yang bestnye, kiteorang siap mandi kat lombong..best sangat mase tu..tapi bile balik rumah, siap la dengan bapak aku..kene penampar..kene kejar dengan penyapu lidi..semua benda biase bagi aku..itu cara bapak aku ajar kiteorg kalo kiteorg degil..tapi kalau die tak buat camtu, maybe aku pun xjadi orang cam sekarang kot..

Sekolah agama pun aku sampai darjah 5 je..pastu malas aku nak belajar sebab bagi aku, gi sekolah agama tu just memain je..ustaz pun tak ajar sungguh..tapi nasib la agama aku kire ok la..pernah gak la naik pentas mase matrik sebab dapt anugerah pelajar cemerlang untuk subjek pendidikan islam..hihi..

APe pun, mase dulu memang best..atleast aku merase adventure2 tu..kadang2 tu kiteorang ade gak tangkap anak berudu sebab kiteorg cakap tu anak ikan..tapi bile dah besar ni..cam xde aktiviti best lak nak buat..mungkin zaman berubah kot..

Malynn:)

No comments:

Post a Comment