Followers

Wednesday, January 13, 2010

Memilih Pasangan Hidup

Sape tak nak kahwin kan..tambah2 bile umur dah meningkat, mak ayah dah tanye2..org2 sekeliling pun tanye soalan yang sama..so, nak tak nak aku kene gak la cari jawapan pada semua soalan yang lebih kurang sama tu "ha ina, bile nak kahwin"..plus anak2 sedara aku pun dah nak kahwin gak dalam tahun ni..

Kalo tahun lepas, aku akan jawapan tahun ni aku kahwin sebab aku memang rase tahun ni aku akan mengakhiri zaman bujang aku..haha..klakar lak..tapi bile dah masuk 2010 ni, aku rase cam xkahwin jugak je gayanya..hikhik..

Kalo bleh aku tak nak pikir pasal ni tapi bile org asyik tanye..mestilah kene pikir gak kan..
Actually, aku ade reason gak..macamane aku nak kahwin kalo aku sendiri tak jumpa lelaki yang sanggup bertanggungjawab kat aku..xberkira dalam semua segi dengan aku..

Macam contoh, bile aku dah jumpa seseorang and dah ok semua tapi tetibe dia cakap

"kita kuar ni kan atleast mesti habis RM50 lebih"

or

"ala, kita kene jimat sikit la kat sini"

Please laa..sepanjang aku kuar dengan sesape aku tak pernah lagi bile org tu sponsor aku 100%..normally half2 sebab aku pun ade duit and aku pun bukan sorg perempuan yang tak consider pasal orang lain..aku faham, zaman sekarang semua kene share sebab masing2 ade punca pendapat sendiri & semua tahu zaman sekarang tak boleh bergantung pada sebelah pihak je tapi kene sama2..

Aku tak pernah berkira pasal duit ni semua sebab bagi aku, kalo nak hidup sama2 kita kene share semua nye tapi tak lah sampai semua benda aku kene tolong..maybe 30% aku 70% lelaki tu..nanti kalo tolong banyak2..dia lepaskan tanggungjawab lak kan..

Sebab tu la kot aku ni susah skit nak kahwin..sebab benda2 remeh camni pun aku pikir habis2..haha

Tapi hope adalah Mr Right aku tu..hihi..

Malynn:)

No comments:

Post a Comment