Followers

Thursday, January 14, 2010

Perjalanan ke Melbourne

Aku akan fly ke Melbourne on 31st Jan ni..masalahnye aku kan xpernah gi oversea..paling jauh aku gi pun adalah ke Sabah, last year..kirenye ni 3rd time aku naik kapal terbang & sebenarnye aku tak suke naik kapal terbang tu sebab aku rase gayat..tapi no choice la..kene gak naik lagi kali ni..huhu..
Ok, utk flight ticket..semua has been settled by my company..hotel untuk 3 hari pun settled by my company..eh, lupe lak..gi Melbourne utk meeting & training ye..bukan jalan2 pun..tapi dah alang2 sampai..aku & bos aku spend 2 hari utk jalan2 nnt kat sane..hihi
Tapi masalahnye..kiteorg ni dua2 tak pernah sampai sane..after dah search kat internet, ni la rupe bilik hotel yang kitaorg akan duduk sepanjang meeting tu..name hotelnye NOVOTEL..





Pastu..utk extra 2 hari tu..kitaorg kene bear the cost sendiri..so, cari hotel paling murah sekali..tapi paling murah, semua RM300 lebih semalam..no choice..hotel yang kiteorg pilih is Miami Hotel..
Antara tempat2 yang kiteorg cadang nak pergi ialah Victoria Market & Melbourne Zoo..Tak tau la ada ape kat sane..semua info just dapat kat internet & dah tanye ofismate yang dah gi..kat situ yang best, diaorg cakap laa...

Pastu now, hari2 monitor currency exchange sebab kalo currency low boleh la dapat tukar duit banyak skit..now cadang nak tukar RM1500..tadi check dapat area AUD480.00 je..huhu..nak shopping ape je kat sane nnt..nak naik bas pun dah AUD16..nak masuk zoo AUD18..yang hotel yang kene bayar sendiri AUD94..emm..maybe jalan2 beli souviner je kot nnt..
Malynn:)

No comments:

Post a Comment