Followers

Tuesday, March 30, 2010

Bau Badan

Aku ni memang sensitif skit dengan bau badan ni..
Kadang2, time kat jalan2 kat tempat ramai org..aku boleh tanye member aku, dia bau tak ape yang aku bau..

Semalam ade sorg mamat ni lalu kat tepi aku..sampai aku terbersin2 sebab bau dia..adooiii, menusuk kalbu sgt..meaning, sgt busuk..sebenarnye mamat tu org2 afrika camtu..dan selalunye yang berbau ni pun memang org2 camtu..yang cam bangla semua..

Aku tak la nak kutuk dieorg..tau, kadang2 maybe diaorg takde duit nak beli perfume semua tapi ape la salahnye kalo beli deodarant..tu pun dah cukup dah..
Lagipun Malaysia ni kan panas..bukan sejuk cam kat oversea tu..so, mandi la selalu..jgn buat cam kat oversea, kalo tak mandi pun tak pe..still wangi..

Pastu, aku pun ade bace artikel ni yang tulis peluh ni tak berbau sebenarnye..tapi die berbau sebab kite ade makan something yang boleh menyumbang kepada berbau tu..macam bawang2..

Selain bau yang busuk, aku pun sensitif dengan bau certain perfume..contohnye, perfume bos aku..memang la perfume mahal..tapi aku memang tak leh tahan..sampai terbersin2 gak..so, aku kalo jumpe dia, aku dok jauh skit..
Nasib la ofismate2 sekiter cubical aku ni pakai perfume yang wangi & sedang2 je baunye..
Kalo tak, mau aku bersin sepjg hari..=p

Malynn:)

No comments:

Post a Comment