Followers

Tuesday, April 20, 2010

Aerobik & Cinta Sejati

Sekarang ni kalo aku tak penat sangat mase weekend, aku akan bangun pagi2..tak tido balik..terus je gi Aerobik & Tai Chi kat Tasik Shah Alam tu..walaupun kadang2 tu malas gak nak gi sebab macam mengantuk lagi, tapi gagah kan jugak la gi..hihi..

Sejak kiteorang (meaning aku & Ran) join aktiviti ni, kiteorang macam dah ade group kat Tasik Shah Alam tu..walaupun yang datang tu semua pakcik2, makcik2..dan ade jugak antara mereka tu yang dah Atuk2 & Nenek2..tapi kiteorang cam dah jadi kawan lak..sebenarnye aku tak pernah la sembang2 dengan diaorang..tapi kalo jumpe kat taman tu, senyum la..say "Good Morning" semua..dan kadang2 kalo gi mane2, terjumpe tengah jalan pun still senyum lagi..best kan..bukan saje dapat buat aktiviti sihat tapi jugak dapat meramaikan kawan2..walaupun kawan2 tu orang2 tua..dan sebab muke kiteorang dua orang ni dah familiar kat situ, so semua memang cam muke kiteorang..

Aku ni asyik citer pasal aerobik je kan..yelah, dah tak de benda best nak update..next week aku gi JB baru update citer baru..hihi..

Lagi satu kisah yang aku nak citer mase Aerobik ni, ade satu couple ni..dah tue sangat..dalam 70 - 80 tahun kot umur diaorang..
tapi uncle ni still kuat lagi drive dan gi aerobik dan tai chi ni..last week dia dok kat sebelah aku..risau aku tengok die buat..yelah, aerobik kan cam laju je..tapi dia buat gak..tapi tak laju sangat la..pas aerobik sambung dengan tai chi lak..
oppss..lupe lak, yang join aktiviti ni uncle ni je tapi wife die akan duduk kat satu pondok kat seberang sungai kecik yang mane dari pondok tu die boleh nampak kiteorang yang buat aerobik ni..
Mase buat tai chi tu, aku nampak wife die follow ape yang uncle ni buat..cam romantik sangat dieorang tu..
Pas habis tai chi, aku & Ran akan jalan2 keliling tasik before balik sebab nak cool kan badan yang dah berpeluh2..uncle & auntie tu pun same..mase jalan dengan auntie tu, uncle ni akan pegang tangan wife die..
Aku rase ni memang cinta sejati diaorang kot..aku cakap kat Ran "kalau sorang mati, sorang lagi pun mesti mati kan??"..sebab aku tengok diaorang walaupun dah tua2, still loving & caring each other..
Walaupun auntie tu tak larat nak jalan & beraerobik bagai, tapi dia still teman uncle tu..dan walaupun uncle tu sibuk beraerobik & ber taichi, tapi dia still make sure, dia tinggalkan wife dia kat tempat yang dia still boleh nampak & tau wife dia ok ke tak..
Bagi aku, romantik la adegan2 tu tapi aku tak tau la ape pendapat korang..=)

P/S: Gambar2 untuk aktiviti yang aku buat ni akan di update nanti sebab aku lupe je nak bawak kamera..

Malynn:)

No comments:

Post a Comment