Followers

Tuesday, April 20, 2010

Bayar Cukai

Emmm..start this year dah kene bayar cukai dah..
Tapi nasib ada E-Filing dan ade talian customer service LHDN yang ok..

Mule2 aku try buat e-daftar, tapi dia cakap aku dah daftar dah..maybe company aku yang daftar kan kot..
Tapi masalahnye bile nak Login kat e-filing tu, kene daftar dulu..so, nak tak nak aku call je la terus orang LHDN, tanye camne..

Dia cakap memang dah daftar, then dia bagi No.Pin untuk Login kat e-filing..

Dah settle yang tu, aku terus masuk kat E-Filing dan isi ape yang patut..finally setelah dikira2..LHDN kene bayar balik kat aku..banyak gak..dalam RM90.00 diaorg kene bayar balik kat aku..hihi..

Actually, care sebenar nak buat e-filing ni memang aku tak tau..dah penat dah tanye kawan2 aku, tapi diaorg kat level bawah..aku kat atas..tak sempat la aku nak menuntut ilmu pada diaorg..so, aku pndai2 la buat sendiri..

Hope betul la yang aku buat ni..heee..

Malynn:)

No comments:

Post a Comment