Followers

Tuesday, April 13, 2010

Konflik Diri

Konflik 1

Aku nak beli rumah tapi kalau buat loan mesti tak lepas punye sebab sekarang ni aku dah buat 2 loan kete atas name aku..

Kalau nak beli rumah, aku kene share dengan sorang lagi..huhu

Mane la nak cari share partner tu..hukhuk

Konflik 2

Aku akan call mak aku 2 hari sekali..

Dan setiap kali call tu dia akan tanye soalan wajib:

Soalan 1: Si A tu ada call kamu tak? Ape citer sekarang?

Soalan 2: Ha.. F tu camne?

Adooii..penat la nak jawab dan citer yang same padahal aku dengan kedua2 nye macam takde ape2 tapi mak assumed yang A adalah bakal menantu yang dia suke sangat2..dan F adalah kawan baik aku yang telah disalah ertikan hubungan kiteorg oleh mak aku..
Ke aku yang tersalah menyampaikan citer mengenai kedua2 mereka itu..???...

Konflik 3

Sekarang kalau aku gi mane2, mesti orang tanye:

"Malina bile nak kahwin??"

Bosan tau dengar soalan tu..kalau yang close dengan aku macam abang aku, mak aku..aku akan terus sound, jangan tanye soalan tu lagi..kalau tak, aku tak nak balik or datang rumah diaorg lagi..
Sampai semalam, mase aku gi rumah mak mentua abang aku nak tengok baby Nawal..abang aku siap plan suruh aku bile bersalin nanti, bersalin kat Hospital Putrajaya macam akak ipar aku..
Ape la abang aku tu...

Konflik 4

Aku terase nak berjalan2 ke luar negara la..perasaan yang datang tibe2..mungkin kerana aku terlalu penat dengan kerja sekarang or aku dah mule bosan dengan ape yang jadi kat Malaysia ni..tapi kalau aku nak gi pun, aku gi dekat2 je lah..sekarang ade 2 choice:

1) Gi Jakarta - jalan2 sambil melawat kawan aku yang belajar kat sane.

2) Gi Singapore - nak gi Universal Studio yang baru siap tu..dan gi dengan adik aku pas dia habis exam PMR dia nanti...

Emm...

Malynn:l

No comments:

Post a Comment