Followers

Sunday, April 25, 2010

Rase Bertuah???

Orang maybe nampak aku ni cam bertuah..sebab aku dapat macam2 benda dari company aku..cam dapat laptop..gi training kat Australia..tapi diaorg tak tau sebenarnye camne keadaan untuk dapat dan lepas dapat semua tu..

Ye, aku akui tahun 2009 adalah tahun yang agak teruk untuk aku..macam2 jadi..dari aku yang happy go lucky, boleh terima ape jua keadaan, aku bertukar jadi seorang yang suke salahkan takdir & keadaaan..
Untuk kerja pada 2009, aku kene tukar 2 department & in the same time kena tukar skop kerja gak..kadang2 aku rase macam kene tendang sane tendang sini cam bola..dan aku rase nak berhenti kerja je rase nye time tu..tapi aku still sabar sebab aku tak dapat offer kerja yang lain lagi..
Aku berusaha keras untuk PTD & jawatan2 gomen yang lain tapi semua tak dapat..aku terus give up sangat2..
Pastu masalah personal pun terjadi pada 2009..putus cinta, bercinta balik, putus balik..pastu kene tinggal..

See..camne aku nak terima semua masalah ni dengan hati yang redha..sebab awal tahun 2009, aku selalu doa yang hidup aku lebih ok dari 2008..

Tapi Allah tu MAHA BESAR & BERKUASA..Dia yang bagi rezeki pada kita..

2010, aku rase tahun yang betul2 buat aku rase cam bertuah dan semua kesedihan aku mase 2009 terubat dengan semua benda yang jadi pada tahun ni..

Aku tau, ade orang yang jeles dengan ape yang aku dapat ni sebab most of them walaupun dah lame kerja tapi tak dapat ape yang aku dapat ni..alhamdulillah..

Tapi semua aku dapat ni kene bayar balik tau..bukan dalam bentuk wang tapi dalam bentuk tekanan kerja yang melampau pas balik dari training..sampai ramai yang sound aku dah kurus..yelah, kadang2 aku tak sempat nak makan..terkejar sane sini..nak handle semua benda..memang kadang2 hidup aku terurus..tapi nak buat cam ne..

Walaupun orang nampak semua ni cam best tapi tak la best sangat..tapi aku suke ape yang aku buat ni..aku enjoy walaupun kadang2 tensen tahap melampau..hihi

Dan untuk abang aku, jangan la ingat ape yang aku dapat dari company aku ni best sangat..it's just one of my luck after all the bad things happened last year..so, i should more enjoy my life this year, right??

http://www.besout.blogspot.com/

Malynn:)

1 comment:

  1. Wahahahaha, at least kamu ok la setahun je sengsara.. orang ni dah bertahun-tahun..

    ReplyDelete