Followers

Sunday, August 15, 2010

Bila harus memilih

Lately ni macam banyak sangat benda yang memerlukan aku membuat keputusan antara dua..
Antaranye:

1) Bile mak beria2 menyuruh membeli rumah..dalam keterpaksaan, aku pun telefon la abang aku cakap nak gi tengok rumah..pas abang aku dah bawak gi tengok rumah, dia beria2 call lak tanya jadi ke tak..
Dan sebetulnya aku memang tak mampu lagi nak ada rumah sendiri..dalam keadaan ni, nak je aku marah pada mak aku..tapi disebabkan aku tak nak jadi anak derhaka..aku diamkan je..biarlah marah dan tension aku simpan sendiri..dan dalam kes ni, aku nak je lari sejauh2 nye supaya mak & abang aku tak bising2 suruh beli rumah..tapi aku nak kemane kan..balik2 nanti, aku akan cari diaorang balik gak..

2) Untuk kerja lak, memang aku berada dalam tahap nak blah je dari company ni..bukan ape..officemate aku yang handle benda yang sama dengan aku ni memang dah hantar resign letter..dan last week meeting, boss aku cakap maybe kene reshuffle account balik..dan dia cakap nak bagi Northern Area pada budak Penang terus..actually budak tu cover chemicals je and now boss aku nak dia buat barang aku jugak..geram betul aku..habis tu semua base work yang buat macam nak mati selama ni habis macam tu je..dia just terus makan hasil..pastu bos aku siap cakap lagi "ha, dia pun cepat pick up pasal barang ni"..padahal budak tu memang buzy body pun..
So, sekarang aku je yang tak buat chemicals..dan bos aku cadang aku kene buat barang aku sekarang dan chemicals sekali..macam susah lak aku tengok diaorang nak reshuffle balik..so, aku rase cam nak pergi je dari sini..so, tak ade la problem dengan account yang overlapping or ape ke..
Tapi aku tak jumpe lagi company yang nak offer RM3000 sebulan..camne la nak blah kalau camtu..huhu

3)Pasal cinta cintun ni lak..malas nye nak pikir..adakah patut aku terima saja sape yang datang nak mengurat walaupun dia gemuk, tak hensem dan bleh tertido sambil berdengkur mase tengok wayang..aku tak kisah sgt pasal paras rupe..ape yang aku kisah ialah perangai tu..dan juga hal agama..kalau basic pun tak buat, camne nak buat yang lain2..
Dan yang betul2 baik, jaga solat semua lak..tak pernah lak cakap dia suke kat aku..ke aku yang patut cakap kat dia "kahwin lah dengan saya supaya awak dapat membimbing saya ke jalan yang benar"...
Atau aku just terima je sesape, asal kan aku kahwin dan menutup semua mulut2 yang asyik tanya bile aku nak kahwin tu..

Malynn:)

1 comment:

  1. Cakapla kat deme mana macam tak mampu lagi.. Nanti jadi susah macam orang baru tau..

    ReplyDelete