Followers

Monday, August 9, 2010

Dilatih Menjadi Sales Person

Hari Ahad hari tu aku keluar dengan Ran..pergi tengok wayang dan window shopping semua..
Pastu pergi Seksyen 7, nak makan durian..

On the way tu, aku pun cerita la kat dia yang waktu kecik-kecik aku dengan abang aku gi jual buah Kuinin kat rumah-rumah kat Besout tu..

Ok, kat rumah kiteorang ada banyak pokok buah-buahan..ada durian, rambutan, maggis, kuinin dan kelapa..
Semua buah-buah ni benih dia dapat dari kampung sebab bapak aku ada dusun kat Kampung Gajah (tapi dah kene jual dah sekarang)..

Jadi, bapak & mak aku akan paket-paket kan buah-buah ni pastu aku dan abang aku akan jalan keliling kampung jual buah-buah ni sambil menjerit "Kuinin..Kuinin"...

Selain jual buah, kadang-kadang mak aku rajin buat kerepek ubi pedas..aku dan abang aku pun jual la kat sekolah..20 sen kot satu pack..

Bile cerita-cerita kat Ran tu, dia pun cakap "oh, maksudnya dari kecik lagi la ko dah practice jadi Sales Person ek..??"

Emmm..betul kot..baru perasaan dari mana aku dapat gen nak jadi Sales Person ni..hihi...

Malynn:)

No comments:

Post a Comment