Followers

Monday, August 9, 2010

Kisah Saya Dan Abang-Abang Saya

Update ni tulis selepas aku baru je jumpa semua abang-abang aku dalam masa 2 minggu ni...

Sebenarnya aku ada 3 abang (2 abang lain mak & 1 abang sama mak) tapi akua ssumed semua adalah abang-abang betul aku..no gap sebab diaorang ni ada sejak aku belum lahir lagi..

Ok, start dengan abang aku yang pertama..

Abang Ohm

Abang Ohm adalah seorang yang agak serius berbanding abang-abang yang lain..dan rase nye dia lah yang agak berjaya & kaya antara abang-abang aku yang lain..walaupun dia bukan seorang yang pandai dalam pelajaran, tapi disebabkan usaha & susah payah yang dia harungi..jadi sekarang dia hidup senang..
Aku dengan dia ni tak lah rapat sangat..tak ok la..dia banyak gak la tolong aku bile aku kene masuk asrama atau macam aku mula-mula kerja kat Fisher ni, aku duduk tumpang kat rumah dia dalam 5-6 bulan camtu..
Pastu masa aku nak beli kereta, dia yang tolong arrange kan semua..dan now, aku nak beli rumah, dia yang tolong bawak aku gi tengok rumah..dan nasihatkan aku macamane nak generate income daripada investment..
Kalau dulu, bila ada investment program, dia akan ajak kiteorang join sekali...
Dia lah yang semangat nak aku sambung belajar, kalau boleh sampai PhD sebab boleh jadi lecturer..tapi aku yang tak minat..huhu
Jadi, dia pun hanya boleh nasihat dan terpulang pada aku nak ikut ke tak..
Tapi yang pasti dia nak tengok semua adik2 dia berjaya dan senang cam dia..maksudnye tak lah kaya..tapi cukup la duit nak makan, tinggal & etc..

Abang Min

Ni abang aku yang no. 2..dia ni kelakar dan easy going..tapi mase aku kecik2 dulu, dia garang giler..selalu marah2 aku..sampai aku benci giler pada dia tambahan pulak dia bukan anak mak aku..jadi, waktu kecik kiteorang tak rapat pun lagipun jarak umur jauh sangat..dan dia adalah kategori panas baran..
Tapi bak kata orang, usia mematangkan seseorang..sekarang ni dia ok, kelakar dan cool dibandingkan dengan zaman dulu2..
Dia lah yang paling banyak tolong aku dalam nak jadikan aku manusia berguna..
Dia lah yang bersusah payah hantar ambil aku mase aku kat asrama kat MRSM Chenderoh dulu..yelah, zaman dulu mak aku takde kereta lagi..ada motor je..jadi tak leh la nak hantar & amik aku dengan barang-barang aku yang banyak tu kan..bile masuk matrik kat Seremban dulu pun sama..dia la yang banyak berjasa..dia tak tolong dari segi duit..tapi dia tolong dari segi khidmat..
terima kasih Abang Min...

Lie (ni aku tak panggil abang..aku panggil nama je..haha)

Ni abang aku yang no.3, sama mak dengan aku..abang kandung aku la..kiteorang rapat la mase kecik tambahan lak kiteorang dua orang je sebab adik aku lahir lambat..apa-apa mak aku akan concerned about us..
Pernah gak mak aku cerita yang bapak aku pukul kiteorang dua orang sampai demam2..sebab stail bapak aku pukul ialah sekali dia tampar berbekas la kat badan kiteorang (adik aku tak merase semua ni..tu yang degil tu)..pastu pernah aku kene ligan dengan penyapu keliling rumah..abang aku pun pernah kene pukul dengan bapak aku sebab kes gi berikan..aku sedih giler..nak tolong tak leh..kalau tak, aku pun kene sekali..(emm..nape aku cam sedih je tulis entri ni..hukhuk)..
Kalau kiteorang gaduh pun, sampai naik kaki semua..pastu bapak kiteorang datang dua2 kene pelempang..haha
Abang aku ni masuk asrama dari form 1 sampai la habis dan dia hidup merantau sendiri..
Jadi, aku tak la menyusahkan dia sangat mase tu cume mase aku kat UKM dan dia dah ada kereta, rumah semua baru aku start menyusahkan..dengan selalu gi rumah dia..makan, tidur kat sane..tolong buat Final Year Project aku & so on..sebab rumah dia dekat dengan UKM..=p
Oh, lupe lak..dia jugak terpaksa menjadi penjamin  & orang yang aku cari bile nak buat loan..hahaha

Jadi, conclusion of the story..abang-abang aku amat la memainkan peranan penting dalam hidup aku dari sekolah sampai sekarang..tapi sekarang aku dah berdikari so aku tak la kacau diaorang sangat lagi..hikhik
Tapi bapak aku cakap kalau aku kahwin nanti, dia nak mintak abang-abang aku sponsor seorang sikit..haha..tunggu aku kahwin baru aku totally tak kacau diaorang kot..=p

Thanks Abang-AbangKu

Malynn:)

No comments:

Post a Comment