Followers

Sunday, August 29, 2010

Misi Hujung Minggu Berjaya

Cuti 3 hari Jumaat, Sabtu & Ahad aku manfaatkan secara berguna..hihi

Hari Jumaat aku kene pergi ofis buat kerja sikit, pastu ambik Ran kat rumah untuk pergi berbuka kat O-Shima Japanese Restaurant..

Actually, restoren ni kat Seksyen 26, Shah Alam yang mane memang ,merangkumi kawasan kilang-kilang..ikut map macam betul je..last2 sesat..then call orang tu tanye camne nak pergi..nasib pergi awal gak la..dah la kat LDP tu jam..huissh..

Kiteorang ambik steamboat buffet = RM15/pax..
Then set nasi + seafood ape ntah = RM28/set..
Sebenarnye buffet tu dah ade nasi goreng & laksa..tapi kiteorang tak tau..kiteorang order lak set menu..kalo tak, RM30 je total tapi jadi RM60..ok la..

Ade 3 choices of sup..ade Ayam, Tom yam & Soba..kiteorang choosed Soba..

Makan kenyang sampai nak muntah2..mane la nak gi buffet yang mahal2 kalo buffet murah pun tak habis nak makan..serius, perut aku dah kecik..makan skit pun dah kenyang..

Sabtu lak aku juz gi Jusco Bukit Raja dengan Ran..beli coklat untuk customer..beli  2 je sebab kuih raya ofis punye ni banyak lebih since kiteorang ade seminggu je nak edarkan..tak sempat..

Then pusing-pusing Shah Alam cari tempat-tempat buffet yang best..dengan harga yang murah..tapi tak banyak pilihan yang ade..yang ade pun paling murah RM35..ok la kalau mengada nak pergi jugak kan..haha
Habis meronda-ronda, pergi Bazar kat PKNS..pendek je bazarnye..pilihan pun tak banyak..
Dah tu hantar Ran balik rumah..

Ahad lak, gi Alam Sentral..
Cadang nak beli baju raya..tapi tengok-tengok mahal sangat..semua dekat RM200 pastu jarang tak ada lining..last2 pergi beli kat First Lady..tak try pun, terus beli je..lepak2 kat Alam Sentral dan book meja kat Thai Fusion Restaurant..
Kebetulan ade Amil kat Alam Sentral tu, so aku bayar la zakat..
Disebabkan ini first time aku bayar, aku tak tau la nak bayar camne..pastu aku tengok semua lelaki je yang bayar..perempuan tak ada pun..aku tengok semua salam dengan Amil tu..
Aku pun tanye la Ran "perempuan boleh bayar zakat tak ni?"..
Ran jawab "Boleh la, just ko jangan salam dengan dia la.."
Aku cakap kalau aku nak salam gak..nasib Ran tak tumbuk aku..haha

Baca akad, baca doa..dah setel bayar zakat..tak lah susah mane pun..cume sebab aku sorang je perempuan yang bayar zakat, aku segan sikit la..

Dah kul 6.30pm, pergi kat restoren yang ditempah tadi..pastu tunggu sampai waktu berbuka..makan..dan pergi solat maghrib, isyak & terawih terus kat SACC Mall..

So, semua benda yang aku nak buat cuti tiga hari tu dah setel..
Esok cuti Merdeka tak tau nak buat apa lak..tunggu..

*Gambar tak ade sebab tak bawak kamera, bile bawak kamera lak lupe nak letak memori kad..aku dah jadi semakin pelupa sekarang ni..

Malynn:)

No comments:

Post a Comment