Followers

Tuesday, September 7, 2010

Belajar Lagi



Sebenarnye nak update pasal Raya tapi sebab esok aku datang kerje lagi, jadi hold dulu post untuk Raya, minta maaf semua tu..esok baru update..=)

Ok, baru tadi orang Niosh call cakap nak tak masuk kelas yang start 18 September 2010 ni..sebenarnye aku apply kelas yang start 2 Oktober & 9 Oktober..tapi semua dah full..so, untuk tahun ni yang ada kelas 18 September 2010 sampai 28 November 2010 je..

Aku cakap nanti aku call orang tu balik..namenye En Hairi..
Aku nak amik Course Safety & Health Officer kat Niosh tu..aku hantar application form pun last month..sebab aku nak ambik course ni adalah bile weekend je aku tak ade aktiviti..jadi adalah berfaedah kalau aku ambik course ni..tambahan lak memang course ni orang pandang..dan aku juga bercadang nak cari kerja lain yang lebih ok daripada sekarang..dan ini adalah salah satu langkah yang aku patut buat..

Sebelum En Hairi ni call, ade sorang lagi orang Niosh email cakap course ni dah full dan yang ada pun next year je..aku pulak tengah bersemangat waja nak belajar..so, kalau nak tunggu sampai next year tu belum tentu la semangat tu ada lagi kan..dan aku pun redha je lah..mungkin tak ade rezeki kot..

Tapi tadi bile En Hairi call, nampaknye Allah dah bagi rezeki nak ambik course tu tahun ni..alhamdulillah..aku pun memang kalau boleh nak habiskan course tu semua dalam tahun ni jugak..eh lupe lak..duration course ni 3 bulan je sebab aku ambik part time..kalau full time 2 minggu dah settle dah..

Fikir punye fikir punye fikir, aku decided ambik je lah course tu walaupun aku dah plan baik punye nak cuti sampai 19hb ni dan terus pergi Penang untuk kerja dan tak payah balik Shah Alam dulu..
Tapi peluang datang sekali dan selalu nye untuk dapat peluang tu, kene la korban kan something kan..so, terpaksa la berkorban untuk mase depan aku jugak..bukan orang lain..maksudnye aku kene balik Shah Alam dulu pastu baru pergi Penang balik..huhu
Dan selalu aku akan tanye pendapat mak aku tapi ni aku buat keputusan sendiri..harap mak bapak aku restu la..cam nak kahwin lak..hahaha

Hopefully aku akan berjaya dalam course ni dan lulus dengan cemerlang serta rajin belajar..
Doakan sama-sama ye..

Untuk maklumat lanjut berkenaan course ni, boleh la ke wesite Niosh: http://www.niosh.com.my/

Malynn:)

No comments:

Post a Comment