Followers

Wednesday, September 22, 2010

Petua Bila Digigit Binatang Berbisa

Kisah ni dah lame berlalu..terjadi dalam minggu lepas bile aku tetibe digigit lipan yang tak tau dari mane datangnye..
Tak la besar mane lipannye tapi sakitnye, subhanaALLAH..memang sakit..

Bayangkan aku kene tu lepas maghrib, aku kene tunggu sampai bapak aku balik dari masjid lepas isyak..Sebab bapak aku je pandai jampi-jampi buang bisa..

Mak aku lak tak tau nak buat ape, just sapu minyak panas dan urut..

Aku yang dah lame ni tak nangis, menangis cam budak kecik sepanjang tunggu bapak aku balik..

Jadi, bapak aku pun cakap kat mak aku kalau nak beranak tu, belajar la ilmu peranakan..

Maksud dia, kalo emergency macam ni ape yang perlu buat..tambah-tambah kalau melibatkan anak-anak kecil..kalo dah besar cam aku ni, tak pe lah..

Bapak aku cakap, mane boleh sapu minyak panas sebab dia akan mempercepatkan lagi bisa tu merebak..

Mak aku pun ade ikat tempat kene gigit tu untuk elak bisa gerak tempat lain tapi aku dah sakit aku tak bagi mak aku ikat..

Dan petua paling senang, bapak aku cakap hisap gula sikit pastu tampalkan kat tempat kene gigit tu..

InsyaAllah ok skit..kalau teruk sangat, cepat-cepat la ke hospital or klinik berdekatan ye..

Sekadar hiasan, lipan betul mak aku dah bunuh dan kerat-kerat dah..

Malynn:)

No comments:

Post a Comment