Followers

Sunday, September 26, 2010

Restoran Wong Solo, Seksyen 7



Restoran ni restoran masakan Indonesia..atau yang famousnye adalah restoran Ayam Penyet..tapi ni Jalan-Jalan Cari Makan pernah pergi ye..tapi tak tau la branch yang mane..

Tapi sebenarnye kat Seksyen 7 ni ada 2 restoran masakan Indonesia ni, 1 Wong Solo & 1 lagi Ayam Penyet AP..

Daripada puase hari tu aku nak try restoran ni tapi mase tu kan aku lebih prefer pergi restoran lain..so, bile Kak Ida datang, aku ajak la dia gi makan kat situ..

Interior design dia ok la..ade macam indon-indon sikit..ade tempat makan bersila & duduk..dalamnye color hijau..



Pelayan-pelayannye memang dari Indon kot..tak pun Jawa..pakaian pun ala-ala orang sane..

Tapi yang aku tak suke, servisnye lambat..orangnye tak mesra..bile nak tukar atau nak order apa-apa, sangat la lambat sambil membuat muke yang ntah ape-ape..

Makanannye & minuman lak agak mahal..rase biase-biase je..air jus dia puas hati la..macam jus mangga dia, memang betul-betul pekat..



Aku nak try just avocado, tapi takut tak boleh terima lak walaupun ramai cakap sedap..sebabnye aku pernah makan buah avocado tu, dan rasenye memang tak sedap langsung..


Jus Semangka a.k.a Jus Tembikai (RM5.50)


Gado-gado (RM7.50)


Aku order set ayam penyet tapi ayamnye tak penyet pun..pastu dia ade letak sambal kat atas ayam tu..dan punye la pedas..menangis-nangis makan..


 Set Ayam Penyet (RM10.50)

Rasenye sekali je kot aku pergi..pasni nak try Ayam Penyet AP lak..

Sebenarnye aku yang tak suke sangat makanan Indon ni kot..aku prefer Arabic Food macam beriani tu..kalau nak rase benda baru boleh la cube..kedai ni kat belakang Old Town Cafe ye..

Malynn:)

2 comments:

  1. salam...

    hmm edisi yg lain pulak.. ada kawan dah penah pegi katanya best!

    baca kat sini

    TERPAKSA KATA TIDAK KPD AYAM PENYET

    ReplyDelete
  2. salam axelida,

    ade my fren pun pergi cakap best..

    Depends pada orang kot sebab sy memang tak makan sangat tempe & tauhu, juz enjoy the ayam..so, tak kene dgn tekak sgt kot..hihi

    Tapi ok la untuk cube..=)

    ReplyDelete