Followers

Thursday, October 21, 2010

Harapan Untuk Rambut Cantik

Sebenarnye aku mengalami masalah rambut yang agak teruk..sebabnye aku dah ade kelemumur kat kepala since sekolah lagi..and day by day it becomes worst..tapi aku still boleh tahan..so, aku biarkan je..aku just pakai syampoo anti-dandruff daripada Sunsilk je walaupun takde effect langsung..aku still pakai..dan aku tak pakai produk lain untuk mengatasi masalah ni atau produk-produk lain untuk penjagaan rambut..


Aku try syampoo Bawang yang kononnye berkesan ni tapi rambut aku jadi cam ranting kayu dan kelemumur jadi teruk-teruk sangat..sambung pakai Sunsilk balik


Dan aku ni bukan seorang yang mementingkan penampilan sangat..dan aku pakai tudung..so, aku tak kisah sangat pasal rambut ni sebab aku bukan nak tunjuk pada sesape pun..walaupun ade kelemumur semua, aku tak kisah..

Tapi dah 2 minggu ni aku rase kepala aku gatal sangat..tak tertahan-tahan dan aku dah nekad yang aku kene cari penyelesaian untuk masalah rambut aku ni..
Tak kan nak cantik muke je kan..nanti bukak-bukak tudung, rambut ntah ape-ape...
Aku pun low confident kalau aku tak pakai tudung, takut orang datang kat aku, nampak rambut aku yang teruk ni..

So, semalam pas kerja aku pun berjalan-jalan la kat Ole-Ole, Seksyen 18 nak cari Salon Rambut yang ok..meaning produk yang ok, service ok dan harga yang ok..

Jumpe la satu..namenye ANURA kot..
First aku tanye, your shop accept credit card tak?..sebabnye ni kan akhir bulan dan aku memang tak ade duit lebih-lebih untuk dibazirkan..aku memang camni..time tak ade duit la sibuk nak shoping la, gi facial la, gi buat rambut la..then dia cakap accept..waahhhh..lagi mengade-ngade la aku nak gi buat treatment rambut aku kan..

Aku cakap la, aku ade masalah kelemumur yang sangat teruk..dan rambut aku gugur dengan banyak nye..
Then stylist tu cakap, it's ok..kite settle kan kelemumur dulu sebab kelemumur ni la sebab kan rambut gugur..aku rase kuman kat kepala aku ni dah bercucu cicit la..yelah tak pernah kene bunuh kan..

Aku pun just ok jelah..pastu stylish tu pun memulakan kan la rawatan..dia sapu satu benda ni kat kepala aku..nak tanggalkan semua kelemumur tu..ok la, cam best je..



Pastu, dia syampoo rambut aku..nak tau??..dia gosok kepala aku dengan berus macam menyental..punye la bersungguh dia nak buang kelemumur tu..
Kemudian, dia cuci dan tembak air dengan tekanan yang tinggi..sakit woiii..pedih giler sampai nak nangis-nangis aku..yelah kan dia gosok-gosok & sental-sental kulit kepala aku..mahu tak luke dan pedih..tapi aku redha je..sebab aku tau dia nak buang kelemumur tu sungguh-sungguh..

Pastu dia sapu tonik..pedih lagi..tapi ape yang best, kelemumur aku dah berkurang dalam 90%..senorok nye..oppss..seronok nye..hihi..walaupun azab pedihnye..

Dah tu, dia dry dan blow kan rambut aku..time ni la aku rase nak alun-alun kan rambut cam kat iklan tu..hihi..

Dan aku akan datang treatment lagi nanti untuk make sure kelemumur tu tak datang balik..name stylish aku tu Sky..so, next time nak buat treatment just terus dengan dia..=)

Of course untuk make sure kan treatment tu berjaya, aku kene pakai produk dia..tak pe, janji masalah kelemumur ni hilang..dah bertahun aku menangggungnye..dan pagi ni aku bangun, rambut aku dah tak gugur macam kene kanser dah..ade sehelai dua je..berkesan kan...??

Produk yang diharapkan dapat menyelamatkan rambut dan kulit kepala aku


Jadi, diharapkan selepas ni aku dapat rambut yang cantik lagi sihat..dan matlamat aku nak rambut panjang akan aku teruskan lagi..tak nak potong dah.. ^_^

Malynn:)

3 comments:

  1. malina, boleh tak saya nak contact awak tanya tentang nie camne eh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai syira..sory baru perasan comment awak ni..
      awak kalo ade apa2 nak tnye boleh email: xilyna_0606@yahoo.com or sms 012-2415823..tq

      Delete
  2. nak tanye shampoo ni ade jual dekat tmpat2 lain x guardian ke or mane2 senang dapat?

    ReplyDelete