Followers

Tuesday, November 9, 2010

Kenapa Lelaki & Perempuan Tak Boleh Jadi BFF??

Kalau sesape yang bace blog ni mesti perasan yang aku banyak buat aktiviti dengan Ran...tapi aku tak pernah la introduce Ran secara directly pada umum..

Dan sesape yang bace blog ni pun, mesti rase macam Ran tu adalah boyfriend aku dan bukan kawan baik aku..

Ye, memang pelik bile lelaki dan perempuan berkawan rapat..kerana mesti aku wujud soalan yang selalu akan orang tanye "eh, korang ni tak ada feeling-feeling ker?"..

Haha..dan sebagai manusia normal, aku tak lah menafikan pertanyaan itu..sebab of course la tak banyak sikit perasaan tu mesti ada punye..

Sejarah aku rapat dengan Ran ni ialah bile ex-boyfriend aku tinggalkan aku..mase tu lak aku kene attend satu wedding officemate aku..patutnye kiteorang pergi bertiga..tapi sebab sorang lagi tak dapat pergi, kiteorang pergi berdua je..

So, end up lepas tu kiteorang quite close..pergi jalan-jalan, makan-makan..dia layan aku memang baik..tak pernah ambil kesempatan pun..sebab tu mak aku bagi green light untuk Ran jaga aku..as a body guard dan juga tempat meluah perasaan, tambah-tambah bile aku dalam keadaan jiwa kacau dan rase down sangat..dia yang banyak bagi nasihat kat aku juga....

Tapi bile kiteorang rapat, ramai yang salah anggap..yang kiteorang ni couple lak..especially officemate aku..
Sebenarnye, aku tak adalah anggap lebih-lebih..memang as a friend..good friend..bile susah dia tolong aku, kalau dia susah aku tolong lak..

Dia juga adalah orang yang bagi idea untuk upload tempat-tempat makan yang kiteorang pernah pergi, sebab at least informative sikit blog aku ni..especially orang yang jarang datang Shah Alam kan...
Jadi, every time gi makan, mesti dia cakap "ha,tangkap la gambar menu ni..makanan ni.."

Kiteorang tak berkira la antara satu sama lain, dan aku juga more open kalau dengan dia..meaning kalau ape-ape tak puas hati, atau rase nak cakap ape-ape..aku cakap je..tak yah nak control-control ayu semua..
Jadi, aku rase tak salah la kot kalau lelaki & perempuan jadi BFF..yang penting niat dan macamane korang handle perasaan korang..

Lagipun lelaki tak lah sensitif macam perempuan, jadi tak ada masalah la kalau nak cakap benda-benda direct ni..hihi

Ape pun, thanks to Ran sebab selalu ada bile aku memerlukan tempat mengadu..hahaha..dia mesti redha je kalau bace ape yang aku tulis ni..=p

Dan diperkenalkan Ran & Aku..^_^


No more gossip-gossip ye..=p

Malynn:)

3 comments:

  1. tapi kan.....bila dia ada gf nanti, kita rasa kehilangan sangat...hoho ;p sebab sy penah dan sdg alami

    ReplyDelete
  2. Kalu tak nak rasa kehilangan, semaikanlah benih-benih cinta agar ianya berbunga dengan suburnya..hahaha

    ReplyDelete
  3. shida: betul tu..kalo tetibe dia ade gf or dh tak lyn kite, mesti terase nye..huhu

    ReplyDelete