Followers

Wednesday, November 24, 2010

Kenapa Saya Tak Pernah Harap Dapat Kerja Di KL

Kenape saya tak pernah berharap untuk kerja di KL atau nak tinggal di KL yang sangat happening ni..

Main reason is KL happening but in the same time can make me feel "Hai- Peningnye"..hihi

Contohnye:
Saya ada seminar yang patut start pada pukul 9am di KL dan saya biasanya akan bagi time buffer 1 jam untuk sampai ke tempat tu..tapi saya masih takut saya tak dapat sampai on time..saya tambah lagi 1/2 jam as a buffer..

So, kalau ada je seminar dekat area KL tu saya akan bangun seawal 5.30am dan keluar rumah paling lewat pukul 7am..sedangkan kalau kat Shah Alam ni, pukul 7am saya masih boleh berfikir nak mandi sekarang atau pun kejap-kejap lagi..=p

Tapi bila pergi KL, jam belum pun pukul 7.30am tapi dah jam teruk..pastu stuck dalam jam je dalam setengah jam..



Tu belum lagi nak berdepan dengan pemandu-pemandu yang sangat "berhemah" di jalan raya kan..

Nasib la saya tak hari-hari pergi KL..


Jadinye, sebelum nak bertukar kerja lain selalunye saya kene consider kan benda-benda camni..huhu..jam, tol, minyak, tension, etc...

Kalau orang offer RM5000..baru boleh consider balik kot..tapi yang adoo je la kan..=p

Dan sebab tu la saya rase, saya lebih aman kalau duduk dan kerja di Shah Alam je..^_^

Malynn:)

1 comment: