Followers

Thursday, January 6, 2011

Adakah Semua Orang Terlalu Sibuk??

Tadi mase nak balik rumah dalam pukul 4 lebih camtu, aku lalu la tepi Masjid kat seksyen 18 tu lepas tapau nasik kat gerai area tu..

Tetibe dengar azan..Oh! dah masuk waktu Asar rupenye..tapi kenapa macam biasa je dengar suara Azan ni ye..
Baru teringat yang suara Azan tu sama macam kat TV dan sama macam kat handphone aku..meaning sometimes kalau kite set kat handphone untuk alert waktu solat..bile masuk je waktu, Azan akan berbunyi la kan..

Aku assummed masjid kat situ tu pun menggunakan konsep yang sama..diaorang dah siap set awal-awal..so, bile masuk waktu je, Azan akan berkemundang secara automatik..

Dan aku pun terfikir, mane perginye semua Imam-Imam dan tukang Azan kat situ..ke memang semua busy kat office..tak balik rumah lagi..tapi kenapa diaorang tak hired sorang Muazzin dan Imam untuk jaga kat masjid tu..emmm, ntah la kan..

Nasib kat rumah aku ni still ok lagi..orang Azan, Imam dan tukang mengaji semua menjalankan tugas diaorang..tapi ni pun kan Fardu Kifayah..tanggungjawab bersama..bukan sorang je..

Malynn:l

No comments:

Post a Comment