Followers

Thursday, March 10, 2011

Hikayat Merong Maha Wangsa -Hampa

Semalam kebetulan seminar habis awal..aku dan ehem-eham gi la tengok wayang..dan disebabkan semalam cerita Hikayat Merong Mahawangsa baru keluar kan..kami pun decided la gi tengok cerita ni..



Apa yang aku boleh komen, KRU memang hebat dalam mempromosikan cerita dia..macam cerita Cicakman dulu..aku memang puji teknik-teknik CGI yang diaorang buat..memang real dan cantik..tapi jalan cerita..cam ntah apa-apa..less from my expectation..siap aku dan ehem-hem bukak cerita sendiri sebab boring tunggu cerita ni bile la nak habis..

Lakonan para pelakon semua ok dan aku rase yang menghidupkan suasana ialah Ying Ying, pembantu Puteri China tu..sebab dia klakar..tapi still tak macam yang kami harapkan sebelum pergi tengok cerita ni..klimaks cerita pun so-so je..

Tapi lain orang lain pendapat kan..

Malynn:)

6 comments:

  1. Kak Liza kamu taknak tengok sebab takut macam Cicakman hari tu la.

    ReplyDelete
  2. ye, memang..tak payah la gi tengok..tunggu dia keluar kat astro or tv jelah..membazir..

    ReplyDelete
  3. apasal pulak macam tu...tak support filem Malaysia..dengar cakap orang buat apa.sendiri tengoklah.aku dah tengok semalam memang best..ko boleh buat movie macam tu?so tak payah ngada2 hampa..movie pendek pun ko xmampu buat.

    ReplyDelete
  4. Yusri: Kalau nak gi tengok, tengok la ok je..
    Anonymous: Yang ko nak angin2 ni nape..cakap aku tak support citer malaysia apesal..kan aku dah gi tengok pastu bayar Rm12..bukan free2 je tau..sebelum ni pun aku gi je tengok citer lain..yang best cakap best..yang memang tak best, cakap lah tak best..ke ko ade share kat filem tu..aku dah tanye member2 yang lain..semua cakap xbest la jalan citernye...bukannye CGI teknik tu..

    ReplyDelete
  5. Anonymous - Yang kau sibuk nak pertikai orang boleh buat movie apahal.. Orang bukan pembikin filem. Janganla menggelabah sangat..

    ReplyDelete