Followers

Tuesday, March 22, 2011

Impian

Setiap orang mempunyai impian tersendiri..
Kalau mase kecik, impian kite bile besar nanti nak jadi ape..nak pakai kereta ape..nanti dah kerja nak hidup yang macamane..

Dan kalau untuk orang yang dah umur 30 lebih lak, impian mereka more to untuk dah tua nanti nak hidup camne..nak pindah duduk kat kampung ke..atau nak bersara daripada kerja pastu nak buat ape untuk mengisi masa lapang nanti..nak anak-anak besar jadi apa..cucu berapa orang semua..

Bagi aku yang baru nak masuk umur 26tahun ni lak, aku ade impian gak..antaranya dalam kerja..aku nak kerja yang dah stabil..maksudnya aku nak cari kerja yang sampai bersara pun aku nak kerja kat situ..malas nak tukar-tukar kerja dah..tapi sampai hari ni pun tak jumpa lagi..dan kalau boleh, aku target by umur 30tahun aku nak gaji aku dah sampai RM5000 ke atas..tapi tu lah, market Malaysia mane ade orang nak bagi banyak tu..lain la kalau aku nak migrate kan..hihi

Pastu soal nak duduk di mana..ni pun salah satu benda yang aku consider kan sekarang..samalah..kalau boleh bila umur 30tahun nanti aku dah ada rumah nak duduk dah..bukan sewa tapi own sendiri..sebab tu nak kene ade gaji ribu riban..baru lah dapat nak beli rumah yang harganye dah merepek-merepek mahalnye tu..huhu

Lagi impian aku, nak keluarga bahagia..semuanye ok..masalah sikit-sikit dan under control tu tak ape lah..

Lagi yang penting, aku nak settlekan semua hutang-hutang yang banyak tu..by 30tahun hidup aku hanya bayar ape yang patut je..without berhutang dengan orang lain..contohnye: Aku nak settlekan PTPTN yang ade baki dalam RM18K lagi..kereta Viva comel saya yang ade dalam RM25K lagi..credit card yang ade balance dalam RM1000 lagi..

Pastu hidup mesti lagi selesa kan..tak lah terbeban cam sekarang ni..hidup bebas daripada hutang..tu impianlah impian saya sebenarnye sebelum berumur 30 tahun..hihi

Malynn:)

No comments:

Post a Comment