Followers

Sunday, July 31, 2011

Menjelang Ramadhan

Sebelum puasa esok..aku pun balik la kampung..cadang cuti isnin ni sebab dah plan nak sahur dan berbuka dengan mak dan apak..tapi sebab banyak kerja tak siap lagi..sempat bersahur je lah..maybe sebelum Raya nanti boleh berbuka bersama-sama..ramai-ramai dengan adik beradik lain..
Selalu balik kampung, mak aku mesti semangat masak macam-macam untuk anak-anak dia..dulu abang aku balik dia masak sedap-sedap..aku terliur je bace kat blog dia..
But this is my turn..hahaha..thanks mak..dari dah elok-elok berat dah jadi 58kg..now confirm dah jadi >60kg dah..XoXo

Terubuk Bakar

Dah siap..makan dengan air asam..

Pajeri Terung..nyum2..

Pekasam Ikan Putih..
orang kampung macam kami ni memang la layan makan benda-benda camni..hihi

Oh..ni preparation nak masak sambal kicap yang sedap punye..

Ni bunga durian..kalau ade rezeki..banyak la buah durian nanti..

Anggap dalam 1 jambak ni boleh dapat 5 biji durian..
selepas dikira-kira, satu pokok boleh dapat dalam >200biji durian..
sebab banyak jambak bunga yang lain=)

Makan sedap-sedap sebelum Ramadhan..so, esok baru bersemangat sikit nak berpuase..hihi..
Anyway, ni last puase aku sebagai single dan anak emak..lepas ni dah nak kahwin..so, aku sangat menghargai mase sepanjang Ramadhan ni nanti..maybe sebelum Raya pun aku balik lagi kot..

Malynn:)

No comments:

Post a Comment