Followers

Friday, July 22, 2011

Rezeki Allah Yang Punya

Rezeki tu dari Allah SWT..ape yang kite dapat tu semua dari-Nya..

Rezeki ni adalah dalam bentuk macam-macam..contoh duit..tetibe dapat bonus 13 bulan..orang beli barang kite harga RM300K..

Dan juga anak, kesihatan, kebahagiaan pun rezeki dari Allah..

Macam aku..ade kerja, dapat gaji, buat bisnes ada orang beli..Alhamdulillah..dapat la rezeki dalam bentuk wang..

Tapi bile aku nak apply beli rumah..loan tak lepas-lepas..bile dah lepas, tak boleh lepas juga sebab value rumah tu sebenarnye rendah je tapi agent mark up tinggi-tinggi..

Maksudnye aku tak ada rezeki lah nak ada rumah sendiri kan..

Macam kerja gak..tak ada pun orang nak beli barang harga RM500k aku..maknenye tak ada rezeki jugak lagi..

Dan bile kereta aku kene tukar timing belt..pastu break pad dah haus..bateri lak tetibe kong (as mentioned by orang Perodua) tapi bateri tu sebenarnye still ok (nasib aku tak tukar)..duit melayang beratus-ratus..tu pun makne nye aku tak ada rezeki kat duit tu..

Emmm..ape-ape pun just redha jelah kan..sebab ada orang lagi sikit rezekinye dari aku..

Malynn:)

No comments:

Post a Comment