Followers

Sunday, August 14, 2011

Melupus Sejarah

Sebab nak kahwin lagi sebulan lebih, so aku secara rajin nye mengemas bilik hari tu..
Tujuan nak kemas tu sebab nak cari sejarah-sejarah lame dengan boyfriend-boyfriend dulu..ahaks..

Aku ni jenis suke simpan benda-benda sentimental value ni..kadang-kadang, pembalut coklat Cadbury yang aku dapat 5 tahun lepas pun aku still simpan lagi sampai sekarang..sayang nak buang..hahaha

So, gerakan pun dijalankan..ni yang currently ada dekat bilik sewa aku sekarang lah..
Antara yang aku jumpe adalah:


Kad Raya & Birthday

Kad-kad raya pemberian ex -ex aku..aku pun boleh lupe yang aku dapat benda ni..hihi
Kad valentine pun ada..sebenarnye kad-kad lain pun banyak..tapi ada kat kampung..Raya ni baru nak kemas..sebab banyak kad tu ialah dulu every month sambut Anniversary..tiap-tiap bulan dapat kad kecik-kecik tu..tulah zaman bercinte budak-budak..bayangkan couple 3 tahun..berape banyak kad yang ada...hahaha
Tapi sekarang, jangan kan kad..kadang-kadang wish pun tak..dah tua..dah malas dah..=p
Lagi yang aku jumpe adalah diari..dulu aku suke tulis semua benda dalam diari..almaklum lah..tak kan personal things pun semua nak tulis kat blog kan..karang kantoi lak..=p
 

Ade 3 diari..1st untuk tahun 2008, 2nd 2009 dan 3rd 2010..1st dan 2nd aku dah buang..penat gak nak khatam bace balik ape yang aku tulis dulu..
Pastu bile tengok lori sampah bawak semua barang-barang aku tu..sedihhhhnye la..

Tinggal 3rd diari tu aku tak buang lagi..sebab buku aku tulis diari tu dapat mase pergi Melbourne hari tu..so, sedih la nak buang..tapi kat diari tu lah aku ade tulis sape aku suke sebenarnye..dan kat situ jugak ade sejarah aku berkenalan dengan tunang aku sekarang..emmm..tapi kalau tak buang, nanti jadi benda lain lak..tak pe, nanti dah habis bace..aku buang la..huhu
Cincin ni ex bagi jugak..jumpe dalam handbag..dah dibawa pergi juga..huhu
Tak pe..dah dapat cincin yang lebih bermakna dari ni..hikhik

Selamat tinggal sejarah..semoga menjadi kenangan dalam hidup aku sampai bile-bile..dan selamat datang kehidupan baru untuk melakar sejarah yang lebih manis, bersejarah & hebat lagi..hihi

*Semua benda ni saya dah update kat tunang saya tapi dia balas.."Alaaa..dulu b lagi lah..hari-hari ada orang bagi kad..banyakkkkk.."..motif???..

Malynn:)

No comments:

Post a Comment