Followers

Sunday, August 7, 2011

Orang Yang Suke Mengambil Kesempatan

Ceritanye begini..

Hari sabtu hari tu, tengah fitting-fitting baju suddenly my ex-classmate mase kat Niosh call..dia cakap la nak meet up aku dengan someone..boleh buat duit ni..you nak kahwin kan..mesti banyak duit nak pakai kan..

Emmm..yes, aku memang nak kahwin dan memang nak pakai banyak sangat duit plus nak masuk rumah baru lagi..atleast aku kene ade dalam RM15K..just to make my life more comfortable lepas kahwin..

So, aku ok..let's meet up tomorrow at 2.30pm..dia bagi address dan kiteorang pergi..luckly my fiancee come together with me..

Gotcha!!..it is a MLM business..rase cam bodoh pun ade..tapi tak pe..aku tak marah pun..kiteorang dengan cool nye duduk je lah dengar speaker tu cakap..

On da way nak masuk tempat tu pun, my classmate ni tunjuk satu kereta dan cakap "Ha, this Audi is belongs to 22years girl"..our impressions??..emm..yelah tu..same taktik macam yang lain..

Lepas dengar-dengar talk tu, terus my classmate tunggu kat luar dan cakap jom dengar more explanation dari yang lagi expert la..dan since aku pun orang sales kan..ingat aku tak pandai tipu ke..hahaha..

Sebab Abu pun ade sekali, aku pun dengan yakinnye cakap " En K, sorry la..actually we're rushing for our appointment with my wedding planner..nak fitting-fitting baju lagi ni..dah la kat KL..ni dah pukul 3.45pm dah..we suppose to be there at 4.00pm..so sorry..however, why don't we meet up another time"..

Yes, lepas..muke kene la yakin kan mase nak tipu..emmm..ni asyik call and massage tanye bile nak jumpe..sebab nak explain more..dan aku tak jawab pun..tulah, dah elok-elok jadi kawan..now macam nak putus kawan lak..

Memang aku percaye, bisnes ni kalau buat betul-betul boleh kaya tapi korang faham jelah konsep MLM..kene cari orang bawah..then sengsarakan orang..tak baik tau makan hasil orang lain..menganaiya tu..

Emmm..takpelah..so far duit aku cukup untuk kahwin dan masuk rumah baru..insyaAllah...

Malynn:)

No comments:

Post a Comment