Followers

Tuesday, November 1, 2011

Demotivated

Perasaan yang aku tak suke rase salah satunye adalah perasaan "demotivated"..

Lately ni aku banyak apply job dan most of the jobs akan ade twice interview..

Lepas 1st interview, aku kene attend 2nd interview..normally aku akan perform untuk dua-dua session ni..

Sebelum kahwin hari tu, aku dapat 2 kerja sebenarnye..1 aku tolak sebab kerjanye aku kene ade dekat Johor consitantly 2 minggu tiap-tiap bulan..

1 lagi aku tolak sebab aku kene bagi jawapan pada hari aku bernikah..aku tak boleh berfikir dan offer dia bagi pun tak banyak dan sama je dengan yang aku dapat sekarang..

Aim aku memang aku nak tukar bidang..aku nak jual dadah..hihi..jual medicine, pharmaceutical products..sebab aku dah bosan dengan barang-barang lab ni..

Dulu aku pernah pergi interview jugak untuk well known company bagi pharma products ni..dah sampai 2nd interview dah..dah rase confirm dapat dah sebab dah suruh fax payslip dan tanye macam-macam..but end up aku tak tau nape diaorang senyap je..terus aku berenti berharap dan sedih..dan stop apply kerja lain jap..

Now, aku tengah tunggu 1 lagi kerja..dah settle interview last week..aku suke company ni sebab walaupun local company tapi dia ade kilang manufacturing sendiri..ade 3 branches..dan yang penting jaga area Klang Valley je..outstation sekali sekala je..gaya macam dapat sebab company ni jual barang safety dan aku memang ade Certificate of Safety & Health Officer dari Niosh..pastu dia nak aku jaga customer government dan itu memang customer yang aku jaga dari dulu..dan dia nak melayu dan manager ni pun memang melayu..semua kriteria dia nak, aku ade..satu lagi yang aku nak kerja ni sebab dia nak assign aku untuk jaga akaun Oil & Gas..aku suke dan nak sangat customer dari line ni..tapi sampai hari ni orang Admin dari main office dia tak call pun..huhu

Ni yang buat aku rase sedih dan berputus asa..hukhuk..

Lagipun manager tu ade cakap kalau boleh dia tak nak lah aku ni pregnant mase mule-mule masuk company..kirenye bagi gap dalam 6 - 7 bulan untuk start new work at new company..pastu dah stabil sikit baru plan family..manager ni single dan tak kahwin..so, aku rase dah kurang point kat situ dah..sebab aku memang tak plan untuk 1st baby ni sebab takut plan-plan terus tak dapat..tapi aku tak lah pregnant pun sekarang...

Sedih lah camni..dah tak tau nak apply kerja kat mane dah..kalau ade sesape boleh arrange dapatkan kerja area-area selangor dan tak perlu outstation sangat..adalah amat dihargai..

Malynn:(

No comments:

Post a Comment