Followers

Wednesday, February 15, 2012

Avillion Admiral Cove, PD

Disebabkan last week merupakan stress week untuk aku yang mana aku kene kerja sampai pukul 1 pagi..tak cuti pun Maulidur Rasul dan Thaipusam hari tu..ditambah dengan masalah keluarga yang sangat menyakitkan hati..makanya, aku pun decide "Let's weekend get away this weekend"..ajak la En Suami kan..

Sebab selalu aku pergi holiday, aku akan spend hotel murah-murah dan banyakkan shopping dan jalan-jalan..tapi ni aku just nak lari sekejap dari rumah dan tempat kerja..jadi spend je lebih dekat hotel..aku pilih hotel ni sebab macam best environment nya..location pun menarik dan tak lah mahal sangat..rate aku dapat RM230++/night untuk superior room..dan dapat bilik menghadap laut..

Location hotel agak dalam sikit dan more privacy..

Tiba pun dah lambat..rehat-rehat..dan tengok sunset..

Sunset yang tak berapa nak sunset..

Swimming Pool pun ada dan agak luas..
cuma nya tak dalam sangat dan banyak diconquer oleh budak-budak je..




Dinner dekat area Teluk Kemang..lupa lak nama kedainya..banyak kedai dekat sini..
Malam tu makan lala masam manis, kailan ikan masin, tomyam seafood,
udang goreng tepung, nasi, air tembikai..
harga dalam RM29.00..

Malam lepak dekat bilik dan tidur..aku tak tahu lah apa yang best malam-malam dekat PD ni..tu terus balik hotel je..

Pagi bangun, pergi breakfast..menghadap Marina yang mana banyak kapal-kapal layar park dekat situ..
 
Nasi beringin, kari ayam, kueu tiow goreng..
Guava Juice..semua sedap..

Boleh ambil gambar dekat sini je..tak boleh nak jalan-jalan dekat Marina tu
 sebab kapal-kapal tu semua mahal-mahal..nanti kene rompak kan susah..

Lepas tu pergi jalan-jalan dekat private beach dekat hotel ni..dan balik bilik nak siap-siap untuk check out..hari panas sangat..so, aku tak tahan lama-lama kat pantai..

Overall, ok la stay dekat sini..nak relaks-relaks hilangkan tension plus dengan apa yang we had gone thru this week kan ..apa yang penting quality time for us as husband and wife..

P/S: Walaupun kami tak kaya ada duit berjuta-juta..tapi kami mampu juga beli rumah, ada kereta, pakai branded items, pergi holiday, makan sedap-sedap tanpa minta duit kat orang lain..to make story short, kami hidup berdua macam ni lebih bahagia daripada ada orang macam kamu dalam hidup kami..cukup la ada Parents, abang kandung dan adik aku untuk buat aku bahagia..dan tak judge aku berdasarkan kekayaan semata-mata..biar miskin duit, jangan miskin budi bahasa..

Malynn:)

No comments:

Post a Comment