Followers

Wednesday, February 15, 2012

New Babies at Our House

Mak aku dah berhasrat, kalau aku beli rumah landed nanti dia akan siapkan pokok-pokok dalam pasu untuk di letak kat laman rumah aku tu..

Jadi nya, hari tu dia pun bersemangat la menyemai pokok-pokok untuk aku..

Antaranya..

Pokok bunga keladi..pokok ni dah hidup segar bugar dah dibawah penyeliaan mak aku..
ni tak tahu la dia boleh hidup berapa lama dekat bawah penyeliaan aku..

Pokok cili padi a.k.a lada burung..ni ada 3 pokok mak aku bagi..
semalam baru transfer dalam pasu..
so far, hidup la..aku just siram air je..letak baja sikit..

Pokok bunga kertas warna kuning oren..ni masa aku ambil tak ada bunga lagi..
ni dah keluar bunga dah..ok la tu kan..hihi

Ni pokok bunga kertas pink..sama juga..dah tumbuh bunga..

Ada juga pokok kari..aku tanam atas tanah terus dekat belakang rumah..dan pokok serai, jiran belakang rumah bagi..pun aku tanam sebelah pokok kari..

Nilah adalah assisgnment membentuk sifat penyayang dan keibuan dalam diri aku oleh mak aku..yang mana balik kerja walau aku penat macamana pun aku mesti siram pokok-pokok ni..cuma aku tak sempat lagi nak gembur-gembur tanah tu...nanti aku buat..

Kalau pokok-pokok ni hidup segar bugar, maknanya aku berjaya lah assignment ni dan halaman rumah pun cantik sikit dan bahan-bahan nak masak pun semua fresh dari ladang.. ^_^

Malynn:)

No comments:

Post a Comment