Followers

Tuesday, October 16, 2012

Backdated Story: Saya Ada Satu Bapak Saja

Dulu masa sekolah, kawan aku tanya aku panggil ayah aku apa..
Aku jawab aku panggil "Apak"..lepas tu dia ketawa terbahak-bahak..aku tanya kenapa ketawa..
Dia cakap tak ada apa..oh, dia orang KL..panggil parents dia Daddy, Mummy..

Aku tak terasa pun kan..dah memang aku panggil "Apak"..nak buat macamana..unik apa..evergreen..hihi

Ok, sebenarnya pada 17/9/2012 hari tu bapak aku masuk hospital..abang aku registerkan dia dekat DEMC..senang sebab kat Shah Alam ni semua dekat..nak datang melawat tak ada hal la..macam aku 3-4x aku datang dalam sehari..masa register tu abang aku, Abang Min yang uruskan..kebetulan cuti hari tu..aku datang dengan Adam dalam tengahari sebab mentua aku ada dekat rumah..tunggu diaorang balik baru aku pergi..Abu pulak kerja..

Bapak aku start sakit lepas puasa hari tu..penat pujuk pergi hospital..dia tak nak..abang aku penat pujuk, baru nak pergi..

Bila sampai tu, doktor suruh buat test..masa bagitau result, aku dan 2 orang abang aku masuk bilik doktor..
Then doktor bagitau la bapak aku sakit apa..nasib aku ada background biologi..jadinya aku boleh faham semua medical terms yang doktor tu bagitau..

Doktor suggest bapak aku ditahan di wad untuk further check up sampai confirm dia sakit apa..
Dah beberapa hari dekat wad, finally confirm bapak aku sakit apa..aku tak boleh mention kat sini tapi worst la sakit dia..now we just layan dia sebaik mungkin..give the best for him..lagipun dia dah ingat-ingat lupa..kira macam short memory lost..tapi kalau hal lama-lama dia ingat gak la..dia pun still kenal orang..
Cuma dia selalu lupa dia sakit apa..

Masa dia sakit ni, abang-abang aku every week balik..aku tak boleh la balik every week..satu budget..satu aku ada husband dan anak.kalau aku bujang, aku boleh la balik tiap-tiap minggu..
Apa pun doakan yang terbaik untuk bapak aku ye..dah penat nangis..tapi tak boleh ubah apa-apa pun..yang penting kami try to do the best for him..bagi aku, aku boleh bagi apa yang aku mampu jelah..in term of money tu tak boleh la sebab aku tak mampu..

Aku sayang bapak aku..walaupun dia selalu marah aku..dia garang sangat..waktu kecil dulu selalu je kot aku kena penampar dengan dia kalau kurang ajar..tapi sekarang aku jadi orang la..kalau tak, tak tahu jadi apa..
Hope bapak aku getting better..

-Malynn-

No comments:

Post a Comment