Followers

Sunday, November 11, 2012

Durian Crepe in the House

Sibuk sana sini orang ber "crepe"..hajat dihati nak try buat mille crepe tapi memandangkan saya ada anak kecil yang demam dan tak sihat, tak banyak masa lah nak buat mille crepe tu..

Jadinya, try la buat Durian Crepe ni dulu..kat rumah ada durian..cuma Non Dairy Whipping Cream tu je yang tak ada..kebetulan sabtu tu pergi Bangi nak beli barang-barang untuk buat coklat sebab ada repeat order yang nak tambah lagi seratus..terus lah beli whipping cream tu sekali..

Resepi dapat dari Blog Masam Manis milik Kak Ita: http://fromintankitchen.blogspot.com/2012/10/durian-crepe-durian-pancake.html

Bahan-bahan senang je dan step yang Kak Ita provided adalah sangat details dan perlu diikut secara betul..kalau tak, tak jadi la jawabnya..sebab walaupun bahan senang tapi cara buat dia leceh sikit sebab crepe tu maksudnya lempeng nipis..jadi, nak bagi nipis dan tak overcooked serta tak koyak..practice banyak kali adalah disyorkan..


Hasilnya, dari segi rupa tak berapa nak lawa sebab aku banyak yang overcooked..jadinya permukaan crepe tu tak licin..pastu sebab nipis sangat, banyak yang koyak..tapi lama-lama dapat gak la crepe yang ok..
Rasa pulak, not bad..sedap..boleh cuba lagi..

Ni untuk jiran sebelah

-Malynn-

2 comments:

  1. Orang teringin betul nak rasa haha.

    ReplyDelete
  2. tunggu orang ambik stok durian kat kampung abu and tnggu org dah pandai buat kulit dia cantik sikit..haha

    ReplyDelete