Followers

Monday, November 19, 2012

Lalala at DEMC Land

Adam kena warded 6 hari last week..jadinya berholiday la kami di DEMC..

Hari Selasa tu aku bawak Adam check up dekat DEMC dan terus warded sebab nak bagi dia gas dan sedut kahak dia..juga diberi ubat sekali...

Aku ambil single room which cost RM185.00/day..double bed pun ada, cost RM145.00/day..
Harga ni termasuk makan untuk 4 kali..
Ambil single room sebab senang kitaorang nak stay dekat situ tanpa ganggu orang lain..tapi katil Adam adalah baby coat..ada kerusi duduk dan kerusi panjang untuk orang yang jaga patient..

Ni adalah environment level 4 DEMC..

Wad kanak-kanak..comel sangat..terus terasa nak deco bilik Adam macam ni jugak..
Abang aku yang datang melawat Adam pun fikir benda yang sama bila ada dekat sini..


First masuk je bilik, nurse datang bag briefing pasal bilik tu..sambil bawak belon Angry Bird..
tapi anak aku mana lah tau nak main belon tu, jadinya aku bagi pada anak abang aku..


Facilities dekat DEMC ni ok lah..toilet cantik dan tiap-tiap hari ada orang datang bersihkan bilik dan toilet dengan tukar towel..
Makanan pun ok jugak tapi kalau dah namanya makanan hospital, idak la sedap mana..

Ni adalah treatment yang Adam buat kat hospital..
every 3 hours, nurse datang bagi gas ni dekat dia untuk cairkan kahak..


Kat sini ada wifi tapi kalau dekat wad yang ni signal tak kuat, jadinya aku guna wifi YES yang Proton bagi hari tu..
Hari keempat macam tu, dapat tukar bilik yang ada katil..kat situ signal wifi kuat dan katil besar..selesa la kitaorang anak beranak nak tidur..kalau tak, aku tidur je kat baby coat tu sekali dengan Adam..hihi

Overall, ok lah service dekat sini..nurse pun baik dan doktor pun cantik..Adam suka sangat dengan diaorang tambah-tambah yang cantik tu..

Ok, lastly sebenarnya aku masukkan Adam kat sini sebab nak service yang tiptop lagipun guna insurans..haruslah gunakan sebaik mungkin..sebab insurans Adam tak matang lagi, jadinya aku kena bayar dulu pastu claim..dah confirm betul-betul dengan agen tu, tu yang aku berani nak admit dia dekat sini..
Teman tak lah kaya nak habis kan beribu-ribu kat sini kalau insurance tak cover..hahaha

Harap Adam ok lah lepas ni ye..sihat lah dia hendaknya..

-Malynn-

No comments:

Post a Comment