Followers

Thursday, November 8, 2012

Lelaki Educated vs Lelaki Not So Educated

Benda ni just tetiba terfikir..

Betul ke lelaki educated lebih gentleman, caring and knows better macamana nak treat perempuan compared dengan lelaki yang kurang educated..

Ataupun, educated atau tak, bukan isu, cuma environment yang mempengaruhi..

Sebab kalau environment, kalau boleh aku nak ajar Adam ni daripada kecil macamana nak appreciate perempuan supaya nanti bila dah besar, dia tahu macamana nak appreciate mama, wife or anak dia nanti..

Dan daripada pengalaman aku bercinta sebelum ni pun..memang nampak jugak yang lelaki yang educated ni lebih pandai ambil hati perempuan..

Macam contoh boyfriend no.1, no.2 and no. 4 aku.wahhh3x..ramai lak boyfriend..hahaha.
Ok, background semua degree engineering..
Kalau special day je mesti bagi something..tak de lah benda mahal-mahal pun..kadang-kadang kad je or belanja makan..tapi nampak la nak appreciate hari tu..so kalau aku dah macam excited tu, terbalas la..
Diaorang pun more polite and behave..

Aku tengok kawan-kawan aku pun, husband diaorang kadang-kadang buat surprise..bagi bunga..wish birthday..and so on..

tapi kalau husband aku sekarang..kalau aku ingatkan 80x kali pun special day kitaorang..belum tentu la dia appreciate hari tu..

Nak ajak pergi tengok wayang ke apa ke without baby pun tak ada..kalau ada pun, aku yang kena plan and arrange..

Sampai aku give up dah nak excited kononnya nak celebrate birthday or anniversary..
*jangan risau, apa yang aku tulis ni aku dah cakap dengan dia dah..

Dan apa husband aku balas, dia cakap "mak dia tak ajar nak celebrate special day ni"..

Mak bapak aku pun tak ajar juga, tapi pandai-pandai sendiri la kan..tu aku tak nak nanti Adam dah besar, bila wife dia tanya kenapa tak pandai nak appreciate perempuan, dia pergi salahkan mak bapak dia lak kan..

So, banyak masa aku habiskan dengan Adam dan malas nak arrange special time together dengan husband aku..cepat lah adam besar..senang sikit nak ajak dating berdua..

-Malynn-


No comments:

Post a Comment