Followers

Tuesday, January 8, 2013

Melaka: Ikan Bakar Sungai Duyung

Memandangkan percutian ke Melaka untuk makan-makan..jadinya aku dah survey beberapa tempat dekat blog-blog orang selalu datang sini..

Makanan yang mesti makan adalah seafood..jadinya, petang hari pertama tu..dalam pukul 5 lebih kitaorang gerak nak cari dekat mana Muara Ikan Bakar Sungai Duyung..

Kenapa tak pergi Umbai?..sebab Umbai tu macam famous sangat..so mesti ramai orang..lagipun kat sini pun ramai recommend sedap..umbai tu pun aku pernah pergi dulu..kawan aku bawak..

Dan tempat ni ada dalam senarai GPS..senang nak cari..kalau nak direction, aku tak pandai sangat nak bagitau..

Ni main entrance..
Sebenarnya kat area situ ada jugak kedai ikan bakar lain..

Style kat sini, makan lauk dengan nasi lemak..
Sedap nasi lemak dia..kalau nak nasik putih pun ada juga..

Air Kelapa..
Ambil satu jug terus sebab selalu kalau makan, minum 3 gelas untuk 2 orang..

Sotong Goreng Tepung..
Sedap dan aku suka yang sini dari yang kat Umbai..
Tapi ambil seekor je..kalau tahu sedap, ambil dua ekor..
sotong dia pun besar..

Udang Bakar Kosong..
Benda fresh, semua sedap..

Rupa isi nasi lemak..nyum2x

Jenahak Bakar Kosong..
Sedap dan manis rasa isi ikan tu..
Tapi aku suggest, kalau nak buat bakar, mintak bakar sambal..

Aku suka la makan kat tempat ni..sedap..service pun pantas..total makan hari tu = RM53.00..reasonable la..


Dan boleh menikmati sunset masa makan..kalau nak datang, datang awal sikit dalam pukul 5-6pm macam tu..masa ni tak ramai sangat orang..senang nak pilih meja dan lauk..kalau dari bandar nak ke kedai ni dalam 20-30minit..

-Malynn-

No comments:

Post a Comment