Followers

Monday, January 7, 2013

Sekali Sekala

Hari tu adik aku duduk rumah aku dalam 2 minggu..dia dah habis SPM..jadinya, meh la datang rumah aku lepak-lepak..

Tapi duduk rumah aku, faham-faham la..nak makan semua pandai-pandai la sebab aku kerja..nak basuh baju semua, buat lah sendiri..since dia ada dekat rumah, boleh lah jugak aku guna pakai khidmat dia macam suruh jaga Adam, lipat kain. sidai kain..kalau dia kat kampung, semua mak aku buat..

As a reward, aku bawak lah dia pergi jalan-jalan dan makan-makan kat beberapa tempat yang aku sempat nak bawak:

a) Genting Highlands
Pergi indoor games je..pergi pun dah petang sebab Abu kerja..tapi main indoor ni memang la ntah apa-apa..fikirkan bawak Adam je, tu yang ambil indoor..ingatkan hari hujan..tapi cuaca elok sangat..patut pergi outdoor..

Ada beza 10 tahun tak?

Ni mak nya yang excited..

2) Setia City Mall
Aku suka sangat sangat pergi sini..sebab semua kedai best-best ada kat sini..nak apa?..nama kan saja..Guess, Uniqlo, Fossil, Charles & Keith..lepas tu parking banyak..besar pun besar..dekat jugak dan tak jammed nak pergi sini..
A day before tu dah bawak adik aku pergi sini, dia dah shopping sikit..esoknya datang, dia shopping lagi..aku lak just jalan-jalan je..ingat nak beli stroller Adam..tapi tak jadi beli..jadinya, meh la kita makan-makan..
Rasa nak makan Nandos tapi malas nak tawaf balik cari Nandos kat mana, jadinya makan jelah dekat Fish Mahattan..

Favourite Auntie Adam

Nyum-nyum

3) Burger Bakar Abang Burn
Ni last day adik aku kat rumah sebelum balik Besout ikut abang aku..sedih la pulak rasanya..jadi marilah kita pergi makan-makan..pergi dekat Sg.Ramal tu..aim nak makan burger bakar..tapi kitaorang sampai awal..tak beroperasi lagi kedai tu..dia beroperasi pukul 7pm..nasib kat situ adalah food court dan memang banyak gerai yang ada..kami makan benda lain dulu dan tapau je burger tu..

Air Gelas Besar = RM10.50 untuk dua gelas ni..
fresh orange dan kelapa

Mee udang PortWeld @ Kuala Sepetang

Ok lah..tak tahu berapa RM..maybe dalam RM4.50 macam tu..
Abu yang makan..

Satay Willy = RM0.70/cucuk
Macam tak sedap macam 1st time makan

Sata = RM3.50 untuk 5keping..
Sedappp

Nilah burger bakarnya..beli Ayam dan Daging..
Komen: Memang sedap sangat..aku bukan penggemar burger daging.
.tapi yang ni memang sedap..
yang Ayam nya biasa je..kena repeat lagi ni..

Kedai Burger Bakar Abang Burn

Rules untuk makan dekat sini, cop meja dulu pastu baru pergi order makanan..bagitau duduk meja mana, nanti diaorang hantar kat meja terus..

Nanti adik aku dah register dekat Taylor, memang selalu lah kot dia datang rumah aku..boleh la suruh dia jadi bibik part time nanti..dan ada lah aku kawan nak pergi tengok wayang ke apa ke kan..

-Malynn-

No comments:

Post a Comment