Followers

Wednesday, February 13, 2013

Kehilangan Yang Perit

Aku kehilangan ayah (bapak) pada 27/1/2013..ok, itu dah banyak kali aku bagi tahu..dan sekarang tengah adapt dengan keadaan tak ada ayah (bapak)..

Dan sebenarnya, aku bersyukur juga la sebab aku dah tahu yang bapak aku akan pergi dalam masa 3++ bulan as mentioned by doktor masa dia dirawat di DEMC..jadinya, Allah memang dah bagi masa pada kami untuk berbakti untuk dia selagi hayat dia masa ada..dan apa yang perlu aku buat, aku perlu kuat kan hati dan redha..

Tapi ni kisah lain..
Last week, masa aku kat kampung..aku buka Facebook..then aku tengok dekat wall..ada ramai orang ucap takziah untuk one of my friend masa dekat MRSM dulu..aku pun pelik..eh, kenapa??..ayah dia meninggal ke?..dan juga diaorang ada attached artikel from Yahoo..boleh baca dekat SINI..

Nama mangsa macam tak ada bin or binti Yahya..sebab nama ayah dia Yahya..so, aku cakap tak kan husband dia kot..sebab diaorang baru kahwin sebulan lebih..kahwin bulan 12 hari tu..inai pun ntah-ntah ada lagi..sekali aku tengok balik wall FB dia..dan betul..husband dia yang jadi mangsa tu..

Aku tak tahu nak cakap macam mana..tapi aku sedih sangat..sampai berhari-hari aku cakap, "kesian Kechik"..as apa yang aku tahu, diaorang dah couple lama..dalam 2 tahun lebih rasanya dan baru kahwin bulan 12 hari tu..tetiba husband dia meninggal..boleh imagine tak??..
aku dah pernah rasa kehilangan orang yang kita sayang..ni pulak yang baru je nak start hidup bersama..mesti dah plan macam-macam kan..dan a week before tu rasanya, diaorang baru pergi Legoland..
Kiranya, husband dia pergi without notice..tiba-tiba je..

Tapi kuasa Allah..kita hanya mampu merancang dan segalanya ditentukan olehnya..
Aku nanti tak tahu lah dugaan apa yang Allah akan beri..
Aku doakan agar roh nya dicucuri rahmat dan Kechik kuat menghadapi dugaan dari Allah..

-Malynn-

2 comments: