Followers

Tuesday, April 9, 2013

Dugaan

Setiap orang ada dugaan diaorang yang tersendiri..
Ada yang dugaan duit tak cukup..ada dugaan kaya tapi tak bahagia..ada dugaan masalah macam-macam..

Ada juga dugaan SAKIT..orang sakit hati dekat kita..badan sakit..anak sakit dan macam-macam lagi sakit..

Hidup tanpa dugaan macam tak ada makna kan..macam life jadi too smooth and tak adventures..

Kiranya dugaan ni mengajar erti kehidupan kepada manusia..sebab tu kita perlu bercampur dengan macam-macam orang untuk tahu macam-macam jenis dugaan yang orang lain hadapi..kita ingat kita je yang teruk diduga..rupa-rupanya ada orang lain yang lagi teruk dugaan nya..

Eh, sebenarnya aku nak cerita pasal kawan sekolah, matriks dan U aku..orang yang sama cuma kebetulan dari MRSM sampai Seremban sampai UKM sama..

Dia ni kerja bagus..engineer dekat Oil & Gas..baru-baru ni dapat tahu yang anak dia kena cancer RMS..dah buat operation dah untuk buang tumor tu dan sekarang tengah follow up kimo..
Anak dia baru umur setahun lebih..banyak side effect kimo ni sebenarnya..sian anak dia..


Hari tu Adam masuk hospital sebab kahak pun aku dah susah hati..kalau dia demam pun aku dah susah hati..ni kan pulak cancer..aku faham apa yang wife kawan aku ni rasa..aku doakan Aqief cepat sembuh dan parents dia kuat hadapi dugaan..cakap memang senang tapi yang merasa memang perit..

-Malynn-

No comments:

Post a Comment