Followers

Sunday, April 7, 2013

Family Dinner - Not Our Tradition

Sejak kecik, dalam family aku..kitaorang memang makan masakan mak..

Tak makan kat luar..apa-apa mesti mak yang masak..cuma adalah 2-3x kot makan kat luar kalau pergi Teluk Intan..tempat makan tu dekat sebelah Bank Rakyat dekat Teluk Intan..

Kalau tempat lain, seingat aku tak ada..cuma bila dah start belajar dekat sekolah asrama, baru aku makan kat luar tapi ahli keluarga lain still prefer makan dekat rumah..mak aku masak..

Dan kami memang tak celebrate benda-benda special..macam birthday ke..dapat result best ke..masuk U ke..kalau ada celebrate pun, mak bapak aku buat kenduri terus..bukan family dinner or lunch..

Jadinya, bila dah start kerja ni bila aku dah mix around dengan macam-macam orang..tengok family orang, baru aku tahu dan nampak yang one of the way to kumpul adik beradik dan celebrate special day family members adalah dengan makan dekat luar..tengok macam best kan..

Kalau ramai-ramai lagi best..

Jadinya, mungkin acara macam ni boleh start buat dalam family aku..Lagipun, mak aku pun dah tua..dah sampai masa untuk dia berehat dan enjoy life dia sekarang...

Hari tu, adik aku dapat straight A SPM..jadi marilah kita pergi makan untuk celebrate...di Red Wok, Bangi..



Orang Yang Dirai..




-Malynn-

No comments:

Post a Comment