Followers

Sunday, April 28, 2013

Konflik Wanita Berkerjaya

Aku rasa sebagai wanita yang berkerjaya, banyak benda aku kena kisahkan sebelum buat apa-apa..
Dan kadang-kadang ianya melibatkan antara dua, family dan kerjaya..

Antara konflik aku nampak dekat office aku adalah nak mengandung..
Macam isu besar sangat sebab nanti kan cuti lama..jadi takut banyak kerja pending and so on..

Masa aku pregnant dulu pun, bila perut aku dah besar dan nampak..dalam 5 bulan macam tu baru aku berani bagitahu bos yang aku pregnant..tu pun dia cakap "eh, kenapa tak nampak"..pastu dia tak puas hati, dia gi tanya seorang lagi kenapa aku tak bagitahu awal-awal..see?..nak pregnant pun susah..
Tapi alhamdulillah, sepanjang pregnant aku ok dan aku cuti pun bila dah admit..sebelum tu aku datang kerja macam biasa..pergi jumpa customer, ambil dan hantar barang..semua aku buat sendiri..kecuali aku pergi check up then aku cuti sebab check up ni memenatkan aku..

Now, seorang officemate aku pregnant..accident lah kiranya sebab dia memang tak nak beranak dah..anak dia seorang je pun..2 tahun lebih..ni nak masuk 2..sorok-sorok dia cakap yang dia pregnant..dan cakap kat aku jangan bagitahu bos..haha..aku tak bagitahu pun..malas aku nak kisah..
One of the reason dia tak nak bagitahu bos pun sebab dia takut bos marah..
Emm..tu aku tak boleh komen..dah nak pregnant..nak buat macamana kan..bos nak marah pun tak boleh juga..kalau tak nak rugi, suruh diaorang ambik pekerja lelaki je..

Dan sebagai worker pun, memang kita kena consider..jangan lah tiap-tiap tahun beranak nya..tu pun patut lah bos bengang..kalau takat 3 tahun sekali, tu aku rasa ok je..bos kena faham lah yang kami ni perempuan..ibu dan isteri..

Just my 2 cent...

-Malynn-


No comments:

Post a Comment