Followers

Tuesday, May 28, 2013

'Me' Time @ Bali - Day 3

Dah last day dah dekat Bali..
Sedih sebab tempat ni best..

Pagi hari ketiga ni, bangun lambat sikit..lepas Subuh tidur balik sebab memang plan tak nak makan breakfast dekat hotel tu..

Dalam pukul 9am keluar bilik dan terus check out..
Perasan ada dua orang gadis Malaysia..tapi tak tegur pun sebab diaorang pun buat tak nampak kat kitaorang..

Pagi ni kami akan ke Tanah Lot & Taman Ayun Temple..

Terus ke Tanah Lot dulu..untuk masuk Tanah Lot, kena bayar Rp 30k..
Tempat dia sangat lawa dan terjaga..air tengah pasang..ombak pun mengganas..jadi tak dapat lah nak pergi dekat sikit ke Tanah Lot..

Kami habiskan masa lebih kurang 2 jam dekat sini sebab asyik sangat ambil gambar dan ada juga 2 Pura lain kat situ..tapi kecil je..lepas tu taman kat situ pun terjaga dan cantik..

Masa ni ombak tak besar sangat, jadi berani lah jalan sampai sini..
Sekali ombak besar datang..habis basah seluar..
dengan orang Jepun dekat sebelah aku pun jerit dan ketawa bersama..

Panas sangat masa dekat sini..dan aku dah hitam dah..bak kata Mas Arip "kalau pergi Bali tapi tak hitam, tu bukan pergi Bali namanya.."..

Taman Ayun Temple

Kemudian kami pergi Taman Ayun Temple..kat sini kena bayar Rp 10k..
Ni temple dan taman semata..tak ramai orang pun..kejap je kami dekat sini..
Pusing-pusing kejap terus keluar..kawasan dia pun kecil je..tak pergi pun tak apa sebab memang tak ada apa dekat sini..

Hari ni ikut itinerary memang pergi 2 tempat ni je..jadi Mas Arip terus bawak kami ke Kuta..
Tapi since belum makan lagi, kami cakap nak makan dekat Wong Solo..kalau tak dia nak bawak makan Nasi Padang..tapi kami tak nak..sebab tahu tempat dia bawak semua mahal-mahal sebab dia pun dapat commission sekali..

Order Set Ayam Bakar..sama je macam kat Malaysia..alhamdulillah, kenyang dan sedap..

Flight kami malam, kami menghabiskan masa jalan-jalan dekat Kuta..pergi pantai..pergi Hard Rock Hotel..pergi jalan-jalan dekat situ..memang berderet-deret kedai kalau nak beli baju ke, fridge magnet ke..
Dan kami pergi lagi spa semalam sebab nak buat manicure lak..Rp 45k je..nak habiskan rupiah yang ada..

Dalam pukul 5.30pm macam tu, kami bergerak ke Airport..duduk je kat situ..
Tapi duit ada dalam Rp 67k lagi..ingat nak makan..cari-cari kedai, last-last jumpa la satu kedai ni yang ngam-ngam dengan budget kami..yelah, tak berbaloi pun kalau nak tukar rupiah tu ke ringgit..bukan dapat banyak pun..baik habis kan..dan memang style aku kalau travel memang akan habiskan duit sehabis-habisnya..

Makanan terakhir di Bali
Nasi Ayam Penyet

Satu lagi, kat sini kena bayar airport tax Rp 150k..kena siap-siap kan dan bayar masak check in nanti..

Flight on time, ok and smooth..touch down LCCT dalam 12.30am..nasib Abu dah sampai..
Terus balik rumah..sebab aku memang tak check in luggage, cepat je lah keluarnya..dan nasib painting yang aku beli boleh bawak naik flight sekali..

Selesai sudah "Me" Time trip di Bali..best...