Followers

Tuesday, June 25, 2013

Mesra Sangat

Aku ni tak ramai kawan..jenis anti sosial..kalau dekat kawasan rumah aku tu pun aku tak bercampur sangat..
Tak join sangat mensyuarat tingkap semua..
Aku lebih suka duduk rumah..masak, kemas rumah, main dengan anak..
Dan aku tak suka pergi kenduri..sebab at my age now, aku kena join orang-orang dewasa dan bukan anak-anak dara..
Lepas tu sebelah Abu ni pulak, parents dia jenis berat kan sedara..maksudnya semua kenduri kena pergi..Walaupun Abu sendiri tak tahu siapa punya kenduri..Mak mentua aku pun kalau jumpa sedara-sedara dia, selalu cakap kat aku yang ni sepupu dia, yang ni makcik dia gitu..

Jadi pada perception Abu, aku ni sangat lah anti sosial dan sombong..

Tapi dia akan jadi pelik sebab every time je aku kena pergi kenduri sedara dia, mesti tetiba dia tengok aku dengan sedara dia bersembang bagai nak rak..sampai dia tanya apa lah yang aku sembangkan dengan sedara dia tu walaupun tu 1st time aku jumpe..banyak sangat cerita nya..

Lagi satu kalau pergi perjumpaan kawasan perumahan pun macam tu jugak..boleh gelak-gelak semua..

Dan latest bila aku jumpa customer Ephyra aku pun macam tu jugak..macam mesra sangat..walhal baru 1st time jumpa..

Ni sebenarnya skill tahu tak?

Sebab untuk kerja hakiki aku, aku kena jumpa orang yang aku tak kenal pun siapa diaorang..tak tahu attitude diaorang..tak tahu apa perasaan diaorang waktu aku jumpa tu..so, aku kena lah jadi cepat adapt to a new environment..haha..which is aku kena lah pandai react dengan orang yang aku jumpa tu..

Dan do believe yang aku akan cuba buat korang tak rasa awkward bila jumpa aku..dan aku pun akan cuba buat korang selesa kalau jumpa aku..sebab walaupun kadang-kadang aku mengamuk tak nak pergi kenduri semua sebab tak kenal orang kat situ, aku still boleh bawak diri dan menunjukkan kemesraan pada orang sekeliling..

Tapi sebenarnya, aku ni memang mesra pun..sifat semulajadi cuma pada orang yang aku biasa je..orang-orang baru tu, aku mesra jugak..automatik..routine activities can become permanent activities tau...

-Malynn-


No comments:

Post a Comment