Followers

Tuesday, June 18, 2013

Salutation

Kerja aku kan liaise dengan lecturer-lecturer..
Dan most of them ni ada Salutation yang pelbagai..
Ada Prof Madya Dr., Prof Dr., Dr., Puan/Tuan pun ada..

Kadang-kadang aku kena make sure kan diaorang punya title tu sebelum jumpa diaorang sebab takut tersalah panggil..
Yelah, bukan senang kan nak dapatkan title-title tersebut..dan ada diantara mereka ni boleh kecik hati kalau tersalah panggil..ada juga yang sensitif..terus marah..

Macam hari tu, kat UiTM..aku jumpa sorang lecturer ni..first time jumpa..gamble je tak buat appointment sebab aku memang ada hal lain kat situ..teruslah drop by..
Aku siap tanya "Panggil Dr ke Prof ni ye??"..nasib dia ok..panggil Dr. je..

Dan tadi dekat UPM..patut nya lecturer tu Prof Madya Dr. tapi aku just panggil Dr. je..patutnya panggil Prof..nasib dia ok..dan layan je..

Ada juga lecturer yang aku panggil Dr. tapi rupa-rupanya tak dapat lagi title tu..
Apa pun, kita make sure title orang tu apa betul-betul baru berani panggil..

-Malynn-

No comments:

Post a Comment