Followers

Sunday, August 4, 2013

Hati Lara

Ramai orang dah balik kampung weekend hari tu..
Tapi aku still kerja hari ni..esok baru start cuti..
Weekend pun tak tahu nak buat apa..
Ingat nak beli barang-barang rumah..tapi dah nak cuti lama..tak duduk rumah pun..
Jadi baik tak payah beli apa-apa dulu..
Masak pun aku dah stop..sebab dapur dah kemas dan malas nak tengok makanan berlebih dalam peti ais..

Sebenarnya sepanjang puasa ni aku tak berbuka kat luar pun..
Sama ada bungkus atau masak..sedih kan..
Aku ingat nak ajak la mak aku pergi berbuka dekat Felda Residence Hot Spring Selasa ni..
Tapi mak aku cakap "Alaa, mak pun boleh masak macam kat situ"..boleh???
Lepas tu aku cakap "Orang tak bukak puasa kat luar pun lagi..huhuhuhu.."
Terus kena bebel dengan mak aku..dia cakap tak berbuka kat luar pun nak kecoh, nak sedih-sedih..

Lepas tu ngadu dekat En Abu lak cakap aku tak berbuka kat luar pun lagi puasa ni..
Aku suruh dia jaga Adam sebab aku nak pergi berbuka kat luar..dia tak nak..
Hari tu company dia dah belanja berbuka kat luar..company aku??..nan ado ye..

Untuk mengubat hati yang lara, semalam kami pergi Empire..berbuka kat Chili's..asyik hati lara je kan..


At first, Adam behaved dan masih boleh dicontrol lagi..


Lepas tu dia dah start rimas..jadi pergi main dekat luar sebab awal lagi..


Bagi dia makan siap-siap dengan harapan aku dapat makan dengan tenang..


Ni apa yang kami order..ade juga dessert molten chocolate cake..tapi rasa nak tercekik aku makan dengan Adam yang tak lalu duduk diam ni..

Three Dipper


Fajita Trio

Moral of the story, kalau nak berbuka dekat luar..Adam kena tinggal..kalau tak, baik makan dekat rumah je sebab tak kenyang pun makan dengan anak tak lalu duduk diam ni..

Tapi anak orang sebelah aku pun dua kali lima jugak..kami mak bapak ni senyum jelah..nak piat telinga pun tak boleh sebab kecik lagi kan..hahaha

Tahun depan dia dah besar sikit, better sikit kot nak bawak dia..time tu kalau degil je, boleh lah piat-piat telinga kan..

Dan untuk bersahur pagi tadi, aku goreng ikan sepat masin dengan bawang dan cili padi..dan telur goreng..
Ni lagi kenyang aku makan..sedap pulak tu..hihi


Esok ingat nak balik pukul 4 pagi lepas tu nak sahur McD..tak pun nak sahur roti canai dekat mamak..
Cepat lah habis hari ni..nak balik kampungggg..

-Malynn-

No comments:

Post a Comment