Followers

Sunday, August 25, 2013

Makan-makan Raya 2013 Lagi

Jumaat lepas, aku invite adik beradik Abu datang rumah..
So far, kitaorang memang tak ada lagi gather masa raya ni..
Sebab aku kerja dan malas nak berpenat-penat masak, so aku pun just tempah makanan..
Abu pulak aku suruh confirmkan dengan adik beradik dia nak datang ke tak, last minute baru nak call..
Dia ingat orang katering masak untuk dia je kot..

Last-last nasib ada satu kedai ni accept tempahan aku dan aku ambil lepas balik kerja..

Balik rumah, kemas apa yang patut..rumah comel kan..kena lah adjust bagi besar and lapang sikit..
Tu pun semua bersempit-sempit sampai ke tangga..


Kerusi meja semua tolak tepi..



Menu hari tu adalah Mee Rebus..Lemang & Rendang dan Chocolate Cake..
Semua buat pakai duit..senang kerja kan..dan confirm sedap..kalau aku masak tak tahu la jadi ke tak..



Anak-anak sedara dan adik beradik in laws...
Tengok tu sampai ke dapur diaorang duduk..
Tapi tak apa la kan..yang penting perut kenyang..

Ni sibuk plan ke PD cuti hari Malaysia nanti..boleh bayangkan tak family Abu ni suka ber"gather-gather" ni..



Hari Sabtu lak, kawan aku dari Pahang nak datang..
Aku masak nasi Ayam je..sebab senang..haha..


Tapi kesian, kawan aku tu sesat..dari pukul 6pm, sampai dekat pukul 9pm baru sampai..
Diaorang pun singgah kejap je..tak dapat la nak bersembang lama-lama..
Gambar pun tak sempat nak tangkap..
Diaorang pun tak book hotel apa lagi..aku cakap kalau tak ada kosong, just tidur rumah aku je..no hal pun..tapi nasib dapat hotel jugak..

After diaorang balik, kitaorang pergi rumah sebelah..pastu pergi rumah Abang Abu pulak..makan je..alhamdulillah..rezeki bulan Syawal kan..

Ahad pulak pergi Open House officemate aku..
Minggu ni pun aku buat Open House lagi..boleh dikata tiap-tiap weekend buat sebab rumah tak berapa nak besar, jadi buat group by group..kawan-kawan baik, family dan jiran tetangga..

-Malynn-

No comments:

Post a Comment