Followers

Thursday, October 24, 2013

Jaga-Jaga

Aku rasa kat mana-mana pun bahaya sekarang ni..
Ramai orang saiko sana sini..

Ni aku cerita pengalaman sendiri..
Hari tu, masa Abu pergi Brunei..adik aku duduk rumah aku sebab nak tolong jaga Adam sebab aku kena pergi airport hantar Abu pagi tu..

So, dalam tengahari macam tu aku balik rumah jap sebab nak hantar adik aku balik rumah dia dekat USJ..
Tengah aku nak masuk rumah tu sekali ada 2 orang India naik kereta Kelisa tegur aku..
Masa ni aku park dekat luar..sebab aku just nak hantar air RO yang aku beli..
Dan pagar memang tak kunci lah..

India ni tanya "Adik, tahu tak no.telefon ketua kat kawasan ni?"..

Dalam hati aku dah fikir macam-macam..aku rasa diaorang ni nak rompak aku..
Aku just jawab tak ada dan tak tahu..

Cepat-cepat aku suruh adik aku bukak grill rumah..
Niat aku, kalau nak cakap apa-apa pun biarlah aku dah dalam rumah..grill dah kunci..dan just cakap dari luar je..

Adik aku bukak kunci je terus aku masuk dan suruh dia kunci cepat-cepat..
Masa ni pun India tu sorang dah turun kereta..
Memang mengigil masa ni dan setengah jam lepas tu masih mengigil..

Yelah, orang semua kerja..kawasan rumah tu tak ada orang..
Jadi apa-apa, tak ada orang nak tolong..
Nasib tak ada apa-apa yang berlaku..dan orang India tu blah dah..

Aku bukan nak menyombong..kalau perlu tolong aku tolong..
Tapi dalam situasi tu memang otak aku bagi signal aku dah dalam bahaya dan orang tu jahat..
Jadi, reaction yang aku bagi memang agak kurang ajar..
Tapi tak apa..yang penting selamat..

Kalau nak bukak pagar rumah pun, selalu Adam aku bawak sekali..
Kalau orang sebelah dah balik rumah, baru aku berani nak tinggal dia dalam kereta..
Tu pun still kena tengok sekeliling dulu..

Takut tau sekarang ni..freedom macam dah tak ada..tak selamat..
Walaupun dirumah sendiri..

Untuk semua, selalu lah berjaga-jaga ye..

-Malynn-

No comments:

Post a Comment