Followers

Tuesday, November 26, 2013

Tauke Durian

Lai lai..meh beli durian..manggis pun ada..nak rambutan dan cempedak pun ada juga..

Last week balik kampung Abu..almaklumla durian dah berbunga..eh tak la..dah luruh pun..
Dah nak habis dah pun duriannya..tapi tahun ni durian tak elok sangat..spesis musang king, D24, D101 semua tak ada..yang ada semua durian kampung biasa..tak menarik..
Nak je aku pergi Pahang tak pun Broga sebab nak makan durian yang kuning, isi tebal, rasa pahit-pahit sikit..
So, aku pun tak membahagikan sangat durian yang ada sebab tak elok sangat duriannya pun..
Maybe next session..

Dekat kampung ni pagi-pagi Abu pergi lah kutip durian..sebab malam-malam kan durian jatuh..
Jadi pagi boleh la kutip hasil..
Aku memang tak join lah..dah la ada pacat..nyamuk lagi..baik duduk je..biar orang lain kutip..
Nanti aku tolong makan je..hihi

Adam pulak since dah pandai berdikari ni memang aku biarkan je dia nak pergi mana-mana..
Malas lah nak kejar-kejar..biar dia bebas..dan hasilnya banyak la kesan gigitan nyamuk dekat muka dan badan..macam kena chicken pox dah..tapi tak pe..proses pembesaran kan..

Kalau nak kutip durian ni kena lah bawak jeep..
Senang nak angkut banyak-banyak kan..

Ok..dah sampai..
Ni je ke yang ada???

Boleh la En. Adam dari tak ada kan..
Yang lain-lain tu pergi cari durian lagi..

Kita bawak yang ni dulu..
Nanti ambil lagi..

Eh, muat lagi ni..
Baik ambik lagi satu..

Vroommm

Antara hasil tuaian

Manggis..
Ni je aku berkenan nak makan sebab durian yang
 memenuhi spesifikasi aku tak ada..

Mak Tauke Durian

Ok..tu je..
Kalau korang nak beli durian pun tak ada dah duriannya..
Siapa yang hantu durian boleh la datang kampung Abu..makan free je..sebab pak mak mentua aku tu suka bersedekah.. :)

-Malynn-

No comments:

Post a Comment