Followers

Wednesday, December 4, 2013

Musibah Banjir

2-3 hari ni banjir teruk dekat Pantai Timur kan..
Ramai yang terlibat..beribu-ribu..aku tengok gambar pun dah tak boleh imagine betapa teruknya banjir tu..
Kebetulan kawan aku ada 2 orang kat Kuantan..akak ipar aku pun ada dekat Kuantan..
Tapi aku pun tak sure area diaorang tu sangat..
Yang kawan aku Fiza, dekat Balok kalau tak silap..Eina aku rasa area-area tu jugak..
Akak ipar aku dekat Gambang..

Aku tak tahu apa nasib diaorang..cuma dapat WhatApps Fiza..dia cakap elektrik baru ada..air tak ada..
Kena duduk rumah je sebab even rumah dia tak banjir tapi kawasan luar perumahan dia banjir..
Tak tahu nak makan semua macamana..tambah-tambah bila ada anak-anak ni..
Tengok berita pun proses menyelamat masih dijalankan..
Tempat perlindungan pun tak ada api air..

Aku doakan semua selamat..nak tolong lain tak mampu..

Dan yang best antara tak best banjir ni..kawan aku update, ikan-ikan sungai semua menyerah diri depan rumah bapak dia..


Macam kelakar tapi tak kelakar sebenarnya dengan musibah yang menimpa ni..
Apapun diharap kawan-kawan aku selamat dan banjir ni cepat surut..
Aminn..

-Malynn-

1 comment: