Followers

Thursday, January 16, 2014

Adik Bongsu

Aku ada 3 beradik je..yang satu mak satu bapak la..
Kalau total ada 9..6 mak lain..hubungan macam adik beradik sendiri..no doubt..

Ni kisah adik aku yang last..yang bongsu dan terakhir..
Dia lahir pun masa tu umur bapak aku dah 56 tahun..
Macam na mungkin la kan kalau ada anak lagi lepas tu..hahaha..

Gambar tahun 2004 masa parents aku pergi Mekah

Ok..adik aku ni pandai, cantik, masa depan insyaAllah lah cerah..
Nanti dia ni akan jadi tempat abang dan kakak dia bergantung kalau dia kaya..
Sebab nak harap abang dan kakaknya macam dah terlambat..
So, harap kat dia jelah kan..

Adik aku ni memang kebanggaan arwah bapak aku..selalu naik pentas masa sekolah..
Result exam semua cemerlang and straight As..
Kesayangan bapak aku la ni..nak apa pun insyaAllah dapat..

Aku dengan dia memang agak rapat walaupun beza umur 10 tahun..
Mungkin dulu aku patut jadi anak bongsu, tapi ter eksiden dapat dia..
Dan hikmahnya, dia menjadi anak yang dibanggakan oleh bapak aku..
Bapak dan emak aku memang sayang lah dia ni..


Sebenarnya aku nak cerita, dulu masa aku masuk sana sini abang-abang aku yang uruskan hantar ambik aku..
Now, time adik aku ni so far aku lah buat semua dan abang aku tolong jugak..
Sebab aku paling dekat dan dia comfortable with la kan..
Dan sebelum bapak aku pergi pun bapak aku pesan suruh jaga dia..uruskan pembelajaran dia..

Cuma ni aku tetiba sedih masa hantar dia hari tu untuk start sem baru..
Kalau masa aku dulu, time-time macam ni mak dan bapak aku ada sekali..
Now aku dengan dia je..kalau ada tak puas hati apa-apa contohnya pasal tempat tinggal kena tahan je lah..
Nak buat macamana kan..aku tak suka nak complaint-complaint..
Kalau arwah bapak aku ada mesti dia fight sebab dia nak yang terbaik untuk anak dia..

Lagi satu, dia cakap mak aku asyik cakap kalau lah kitaorang balik awal masa arwah bapak aku pergi hari tu, mungkin bapak aku dapat jumpa anak kesayangan dia ni dan dapat pesan apa yang patut..
Sebab kitaorang sampai adalah masa dia tengah nazak dan memang tak sempat cakap apa-apa..

Ok, part tu adalah penyesalan seumur hidup aku la kot sebab aku memang tak boleh balik awal sebab Abu kerja dan kawan aku kahwin dan aku tak tahu yang bapak aku akan pergi hari tu..
Kalau tahu, pagi-pagi aku dah balik..

So, untuk tebus balik kesalahan kat adik aku sebab tak bawak dia jumpa bapak aku di saat terakhir..aku kena lah buat yang terbaik untuk dia..means aku kena support dia sampai dia pandai berdikari dan ada hidup sendiri..

Anyway, good luck la untuk adik aku tu..

-Malynn-

1 comment:

  1. Takde apa pun bapak boleh pesan kalau kome balik awal pun. Dia dah tak larat, just cakap belajar betul-betul. Orang sempat tunjuk nstagram martix card adik. Takde apa yang nak dikesalkan lah. Orang ada dua hari pun takde sembang apa sebab dia memang dah tak lalu.

    ReplyDelete